Икона сладкое лобзание

Икона Божией Матери «Сладкое лобзание»

Среди почитаемых ликов Божией Матери особенно выделяется образ «Сладкое лобзание», написанный, по преданию, святым Лукой. Эта чудотворная икона не раз проявляла чудеса исцеления.

Каждая икона Богоматери славится своими чудесами. Образ «Сладкое лобзание» не единожды спасал верующих от голода и болезней. Поклониться иконе, которая находится на Афоне, стремятся многие паломники, однако во многих городах и селах России есть списки с иконы. Они также обладают даром исцеления и нередко проявляли чудеса, излечивая смертельно больных прихожан.

История и описание иконы Божией Матери «Сладкое лобзание»

Образ Богоматери прославился своими способностями во времена царствования императора Греции Феофила. Во время борьбы с иконами святыню было приказано сжечь, однако благочестивая женщина, в чьем владении был образ, решила пойти на хитрость. Икона была пущена в море, а затем, через много лет, вновь была обретена без видимых повреждений. Выбросило лик Богоматери на берег перед Афонским монастырем. На месте, где нашли икону, из-под земли начал бить чудотворный источник, к которому устремились паломники со всего света.

Особо прославился образ во время немецкой оккупации. В монастыре преподобного Филофея, где принимали мирян и раздавали им скромную пищу, запасы провианта подходили к концу. Братия решила закрыть двери для прихожан, однако благочестивый старец Савва отговорил их. Он продолжал свое богоугодное дело, несмотря на заканчивающиеся запасы. В день, когда пищи не осталось, к берегу причалил корабль. Богоматерь не оставила людей без своего покровительства, и церковнослужители выменяли у моряков зерно на дрова. После этого знаменательного события не осталось сомнений в том, что чудотворный лик оберегает православных людей от невзгод и дарует спасение.

По преданию, эта икона является одной из семидесяти образов, вышедших из-под кисти апостола Луки. Она написана с двух сторон. На одной из них Богоматерь нежно целует сидящего на коленях младенца Иисуса. На обратной стороне иконы изображено Распятие.

В чем помогает чудотворный образ «Сладкое лобзание»

Верующие молятся перед иконой Божией Матери, прося у нее все, чего им недостает для счастливой праведной жизни:

  • крепкого здоровья, как физического, так и душевного;
  • избавления от мук;
  • укрепления в православной вере;
  • прощения греховных деяний;
  • помощи в делах насущных;
  • укрепления семейных связей;
  • защиты и помощи в воспитании потомства;
  • защиты от негатива и помыслов злых людей.

Все, что у вас есть на душе, вы можете рассказать перед образом. Высшие Силы обязательно услышат вас и помогут справиться с трудностями. Будьте честны перед собой, и тогда вы получите покровительство Богородицы.

Где находится чудотворный образ

  • Московская область, Ленинградский район, Ильинская церковь в Дыдылдине;
  • Московская область, Щелковский район, церковь Рождества Пресвятой Богородицы;
  • Филофеевский монастырь на святой горе Афон.

Дата почитания

Почитание иконы Божией Матери происходит в понедельник Светлой седмицы, поэтому каждый год дата меняется. В этот день верующие возносят молитвы Деве Марии, прося у нее защиты и покровительства от различных бед. В этот день совершается крестный ход, а также водосвятный молебен.

Молитва перед иконой «Сладкое лобзание»

«Пречистая Дева, прими молитвы искренние раба Божьего (имя), на Твое покровительство уповающего. Спаси и сохрани, Владычица, разум мой чистым и здоровье крепким. Избави от мук и мыслей негативных. Помоги справиться с трудностями да прими меня под свою защиту божественную. Не откажи советом в час трудный, прими благодарности в минуту радости. Молитвами Твоими да пребудет с нами сила Господа нашего Всемогущего. Не остави чад своих на поругание и растерзание силам дьявольским. Аминь».

Существует великое множество святых ликов с изображением Божией Матери. Каждая икона обладает уникальной способностью защищать верующих от бед, болезней и негатива. Если вам нужна поддержка Высших Сил, искренне помолитесь, где бы вы ни находились. Желаем вам счастья и здоровья, и не забывайте нажимать на кнопки и

Православный Церковный календарь

Ико­на «Слад­кое Лоб­за­ние» (по-гре­че­ски Гли­ко­фи­лу­са) про­сла­ви­лась в цар­ство­ва­ние гре­че­ско­го им­пе­ра­то­ра-ико­но­бор­ца Фе­о­фи­ла (829–842).

Один из при­бли­жен­ных им­пе­ра­то­ра, Си­ме­он, под­ра­жал сво­е­му по­ве­ли­те­лю в нена­ви­сти к ико­нам. Же­на же его Вик­то­рия втайне чти­ла ико­ны и име­ла у се­бя во внут­рен­них по­ко­ях ико­ну Бо­го­ма­те­ри, ко­то­рой и по­кло­ня­лась. Муж с него­до­ва­ни­ем смот­рел на это и, на­ко­нец, по­тре­бо­вал от же­ны ико­ну, чтобы ее сжечь. Ве­ру­ю­щая жен­щи­на ре­ши­лась рас­стать­ся с за­вет­ной свя­ты­ней, но не пре­да­вать ее в ру­ки му­жа.

Она пу­сти­ла ее в мо­ре.

Через неиз­вест­ное чис­ло лет эта са­мая ико­на яви­лась на бе­ре­гу мо­ря пред афон­ским Фило­фе­ев­ским мо­на­сты­рем. Игу­мен и бра­тия с ра­до­стью и че­стью при­ня­ли ее и внес­ли в со­бор­ный храм мо­на­сты­ря. Ме­сто яв­ле­ния ико­ны на­зва­но «Аги­асмою». В Свет­лый по­не­дель­ник еже­год­но сю­да из оби­те­ли со­вер­ша­ет­ся крест­ный ход.

Нель­зя не упо­мя­нуть здесь об од­ном на­зи­да­тель­ном чу­дес­ном слу­чае, быв­шем в 1830 го­ду. В это вре­мя в Фило­фе­ев­ский мо­на­стырь при­шел из Адри­а­но­по­ля один бо­го­мо­лец. Здесь в оби­те­ли он слу­чай­но за­го­во­рил с эк­кле­си­ар­хом. По­след­ний в ис­крен­ней бе­се­де рас­ска­зал бо­го­моль­цу о раз­лич­ных чу­де­сах Бо­жи­ей Ма­те­ри и со­об­щил так­же о том, ка­ким об­ра­зом яви­лась на бе­ре­гу мо­ря пред Афон­ской Фило­фе­ев­ской оби­те­лью Ее ико­на Слад­кое лоб­за­ние.

Бо­го­мо­лец с лю­бо­пыт­ством о всем рас­спра­ши­вал эк­кле­си­ар­ха, вни­ма­тель­но вы­слу­ши­вал его рас­ска­зы и, по-ви­ди­мо­му, все близ­ко при­ни­мал к серд­цу. Эк­кле­си­арх шел на­встре­чу его же­ла­ни­ям. Но ка­ко­во же бы­ло его изум­ле­ние, ко­гда его со­бе­сед­ник в кон­це кон­цов вы­ра­зил свое со­мне­ние в ис­тин­но­сти все­го рас­ска­зан­но­го, а по­вест­во­ва­ние ино­ка о чу­дес­ном яв­ле­нии ико­ны Бо­жи­ей Ма­те­ри Гли­ко­фи­лус­сы счел за про­стую бас­ню, ко­то­рой мо­жет по­ве­рить раз­ве толь­ко ре­бе­нок.

Эк­кле­си­арх за­ду­мал­ся. Он не ожи­дал ни­че­го по­доб­но­го. Несо­мнен­но, что в ду­ше бо­го­моль­ца бы­ли по­се­я­ны злые се­ме­на, и они отрав­ля­ли его хри­сти­ан­ское на­стро­е­ние. Мо­жет быть, он был уже бли­зок к пол­но­му па­де­нию. Ведь от от­ри­ца­ния бла­го­де­я­ний, ока­зан­ных ро­ду че­ло­ве­че­ско­му Бо­го­ма­те­рью, и от со­мне­ний в чу­дес­ном яв­ле­нии Ее свя­то­го об­ра­за все­го лишь один шаг к со­мне­нию и в чу­де­сах во­об­ще, а в част­но­сти, и чу­де­сах Спа­си­те­ля ро­да че­ло­ве­че­ско­го…

Ви­дя близ­кую ги­бель сво­е­го со­бе­сед­ни­ка, эк­кле­си­арх пы­тал­ся рас­се­ять его дух со­мне­ния, но бо­го­мо­лец упор­но от­ри­цал все его сло­ва и до­во­ды. Так глу­бо­ко он пал.

И не до­во­ды ино­ка убе­ди­ли бо­го­моль­ца: он был воз­вра­щен в чис­ло ис­крен­них по­сле­до­ва­те­лей Хри­ста Са­мой Ца­ри­цей Небес­ной.

В тот же день над ним са­мим со­вер­ши­лось чу­до, и из него он мог убе­дить­ся в чу­дес­ной си­ле Пре­чи­стой Де­вы. Идя по верх­не­му эта­жу до­ма, он осту­пил­ся и на­чал па­дать вниз. Тут он вос­клик­нул: «Пре­свя­тая Бо­го­ро­ди­ца, по­мо­гай нам!» и спу­стил­ся на зем­лю без вся­ко­го вре­да…

Ико­на Слад­кое лоб­за­ние про­слав­ле­на и дру­ги­ми чу­де­са­ми. Она сто­ит в со­бор­ном хра­ме оби­те­ли и изо­бра­жа­ет Бо­го­ма­терь лоб­за­ю­щей Пред­веч­но­го Мла­ден­ца. Ико­на име­ет в вы­со­ту 1 ар­шин 12 верш­ков, а в ши­ри­ну 1 ар­шин 3 1/2 верш­ка. Есть цер­ков­ное пре­да­ние, что она од­на из 70-ти икон, на­пи­сан­ных еван­ге­ли­стом Лу­кой.

В ски­ту рус­ско­го афон­ско­го Пан­те­лей­мо­нов­ско­го мо­на­сты­ря есть сни­мок с чу­до­твор­ной ико­ны «Гли­ко­фи­лу­са».

Сладкое Лобзание

Сладкое Лобзание (Гликофилусса), чудотворная икона Пресвятой Богородицы на Афонской горе. Именуется так потому, что Богоматерь изображена на ней лобзающей младенца Христа, принадлежит, по преданию, к одной из 70 икон, писанных евангелистом Лукой. Находится в Филофеевском монастыре на Афоне.

Икона прославилась во времена иконоборства. Она принадлежала благочестивой женщине Виктории, жене некоего Симеона Патрикия. Виктория, с опасностью для жизни, чтила и хранила ее у себя в комнате. Муж потребовал, чтобы она сожгла икону, но Виктория предпочла лучше пустить ее в море — и пустила.

Икона явилась на берегу пред Филофеевским монастырем. Игумен и братия внесли ее в соборный храм. С тех пор и доныне в понедельник Пасхи совершается из монастыря крестный ход на место явления иконы. Чудеса и поныне совершаются от сей иконы.

Попечение иконы Божией Матери Гликофилусы об обители преподобного Филофея

Сладкое Лобзание (Гликофилусса)

Во время немецкой оккупации запасы пшеницы в монастыре преподобного Филофея были на исходе, и отцы решили прекратить принимать посетителей. Один благочестивый старец отец Савва, узнав об этом, опечалился и начал упрашивать совет старцев обители не делать этого, потому что этим они опечалят Христа и монастырь лишится благословения.

Он привел множество примеров из Священного Писания, в том числе историю вдовицы из Сарепты Сидонской и пророка Илии (см. 3Цар.17), и его, наконец, послушались. Однако по прошествии какого-то времени старца стали донимать укорами, говоря:

— Мука закончилась. Что теперь будет? Старец им отвечал:

— Отцы мои, то немногое, что еще осталось, доедим вместе с народом, а Божия Матерь нас не оставит.

В кладовых монастыря оставалось лишь двадцать пять окад пшеницы и больше ничего, и монахи начали довольно язвительно выговаривать отцу Савве:

— Отец Савва, пшеница закончилась, что теперь будет?

Но благочестивый и исполненный веры старец на это отвечал:

— Не теряйте надежды на Гликофилусу. Замесите оставшиеся двадцать пять окад, испеките из них хлеб и раздайте его братии и мирянам, а Бог, как Благий Отец, позаботится о всех нас.

Когда у них закончился последний хлеб, то не успели они даже проголодаться, как к пристани монастыря причалил корабль, шедший из Кавалы, и капитан предложил обменять пшеницу, которую он вез, на дрова. Монахи, видя очевидный Промысл Божией Матери, Которая, как Добрая Мать, позаботилась о Своих детях, прославили Бога. Конечно, больше всех славил Бога и благодарил Божию Матерь отец Савва, всегда воссылавший Ей благодарения самой своей святой жизнью.

После этого он напоминал отцам: «Разве я не говорил вам, что Божия Матерь нас не оставит?»

Акафист Божией Матери «Сладкое лобзание»

Кондак 1

Избранной от всех родов Пречистей Деве Владычице, источающей неоскудныя милости всему миру и сугубо стране нашей Российстей; похвальная восписуем о Ея чудесах, явлениях и чудотворных иконах. Ты же, Обрадованная, не отрини наших песнопений, но приими их и подаждь радость нам, зовущим ти:
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Икос 1

Архистратиг Михаил и вся небесныя силы песнословят Тя, Владычице, Честнейшую Херувим и Славнейшую без сравнения Серафим, сущую Богородицу; и мы грешнии на земли, подобяся сим бесплотным силам, и радуяся первым глаголом радости, принесенным Тебе Архангелом Гавриилом и праведною Елисаветою, купно с ними из глубины сердца нашего вопием Ти:
Радуйся, Благодатная.
Радуйся, яко Господь с Тобою.
Радуйся, Благословенная в женах.
Радуйся, обретшая благодать у Бога.
Радуйся, яко Дух Святый найде на Тя, и сила Вышняго осени Тя.
Радуйся, заченшая во чреве, рождшая Сына и нарекшая имя Ему Иисус.
Радуйся, яко рожденное Тобою Свято есть и наречеся Сын Божий.
Радуйся, яко благословен Плод чрева Твоего.
Радуйся, Мати Господа нашего.
Радуйся веровавшая, еже совершитися глаголенным ти от Господа,
Радуйся, яко возрадовася при сих приветствиях дух Твой о Бозе Спасе Твоем.
Радуйся, Пречистая Дево, все мирная Славо и Радосте!

Кондак 2

Разум человеческий не может постигнути, како Сам Господь вселися в девственную утробу Твою и како Ты пребыла еси Девою и по рождестве Сына Твоего, преклонялся пред велиею тайной воплощения Бога Слова, радостно вопием Тебе, заимодавшей Ему плоть Твою, питавшей Его млеком и носившей Его руками Своими, Ангельскую песнь: аллилуиа.

Икос 2

Во вся дни жития Твоего на земли от сретения Тобою во храме праведного Симеона, прорекшаго Ти, яко оружие пройдет душу Твою. Всякая в мире сама радость вся печали бысть причастна, до утра перваго дне по субботе, егда, Ты паки услышала глас Ангела, рекшаго тебе: «Радуйся, Благодатная, Твой Сын воскресе тридневен от гроба». И мы с ним радостным гласом приносим Ти хваления наша:
Радуйся, Прородительнице вечнаго Царя,
Радуйся, израстившая нам плод живота.
Радуйся, верная раба Господня,
Радуйся, яко блажат Тя вси роди.
Радуйся всех нас при кресте Сына Твоего усыновившая.
Радуйся, всегда матернюю любовь к нам являющая.
Радуйся, веры христиан вожделенная Помощнице.
Радуйся, яко за всех молиши Сына Твоего Христа Бога нашего.
Радуйся, Присноблаженная и Пренеорочная,
Радуйся, во славе небесной одесную Бога пребывающая.
Радуйся, чистотою сияющая паче солнца,
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте.

Кондак 3

Како многообразно Ти, Пречистая Владычице, укрепляла еси род человеческий в вере в Бога и Сына Твоего? Колико даровала еси Ты нам чудотворящих икон твоих? Коль множицею ты являлась и вьявь и в сонниих подвижником благочестия? Кто может исчислити вся чудеса твоя? Кий глагол может ести тебе достойную похвалу? Кто не ублажит тебя, Пресвятая Дево? Кии уста умолчат, егда о тебе радуется, Благодатная, всякая тварь, Ангельский собор и человеческий род! Не умолчим и мы никогда, Богородице, силы Твоя глаголати недостойнии, и вопием о Тебе Богу: аллилуиа.

Икос 3

Святии Игнатий Богоносец и Дионисий Ареопагит, взирающе на Тя, Пречистая Владычице, не обретоша словес описати Твой сияющий лик, и Твою божественную благодать и силу, и паства не сокрушашеся, яко не вси возмогоша зрети Тя, Небесная Дево. Ты же от любви к верующим в Сына твоего повелела еси Святому Апостолу и евангелисту Луце изображити образ Твой честный с Богомладенцем и Сыном Твоим, да вси языцы и колена земная, взирая нань, имут во вся веки возноситеся мыслию к Самой Тебе, преблагословенная Владычице: и мы грешнии, преклоняюще колена пред сим образом, взываем Ти, Всепетая:
Радуйся, рекшая к сему первописанному образу: «С ним благодать Моя и сила пребудет».
Радуйся, даровавшая его стране нашей Российстей во град святый Владимир.
Радуйся, яко днесь сим образом светло красуется славнейший град Москва.
Радуйся сию иконою благодать и милость нас сугубо дарующая.
Радуйся, чудотворно изобразившая Лик Свой во храме Твоем во граде Лидде.
Радуйся, Апостолов и всех верных сим чудом обрадовавшая.
Радуйся, поклоняющимся Тебе пред сим образом чудеса источившая.
Радуйся, научившая Апостолов взывати к Тебе: «Пресвятая Богородице, помогай нам!»
Радуйся, посетившая при жизни Твоей на земле Святую гору Афонскую и избравшая сие место в удел Свой.
Радуйся, пославшая равноапостольную Нину просвятити жребий Твой земной, страну Иверскую.
Радуйся, светлое пророческое сбытие и Апостолов похвало.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 4

Егда враг рода человеческаго возведе на христиан гонения и предаде телеса верующих на мучения и смерть, коль краты являлася еси ты укрепительнице их в сем подвиге, наставницею в вере Христовой, подательницею им силы и премудрости. И ныне сии Святии мученицы, претерпевшия велия мучения, Христовы невесты: Екатерины, Варваро и иныя, сопутствуют Тебе в Твоих посещениих избранников Божиих Аллилуиах на земли, и вопиют о Тебе Богу песнь: аллилуиа.

Икос 4

Благоверный и равноапостольный князь Владимир, приведый ко Христу людей земли Российской, по крещении Своем сооруди первый храм во граде Киеве в честь Пречистаго Рождества Твоего, Владычице мира, и даяще десятину стяжаний Своих на украшение Его. И от тех дней до ныне Ты, Преблагословенная, изливавши неустанно сугубую благодать над страною нашею и даруеши ей велия милости Твоя. И яко особый дар Твоего благоволения и Твоего избрания града Киева в удел Себе, чудесно даровала еси ему чудотворный образ «Успения» Твоего и повелела еси соорудити Тебе храм во обители Святых Антония и Феодосия. Кто изочтет множество людей, кои преклоняху со слезами колена своя пред Пречистым образом сим? Кий град и кая весь не ведет о сих многочудесных образех и обители? Кто повесть вся чудеса, у сего образа явленныя? Не таим Твоих благодеяний, Пречистая, и мы, со умилением взываем Ти:
Радуйся, Обрадованная, во успении Твоем нас не оставляющая.
Радуйся, восприемлемая от земли дланьми Сына Твоего.
Радуйся, ко превышним возшедшая, наслаждаешися славы Его.
Радуйся, уверившая чрез Апостола Фому о Твоем с плотию на небеса восхождении.
Радуйся, престоле Господень огнезрачный, вознесенный от земли в Царствие небесное.
Радуйся, в видении показавшая образ великий Церкви Киево-Печерския,
Радуйся, Сама давшая мощи Святых мучеников и злато для созидания ея.
Радуйся, вручившая и Святую икону «Успения» Твоего Своими руками Святым здателям.
Радуйся, чудеса показавшая на место храма Твоего с огнем небесным очистившая место сие.
Радуйся, ангелоподобное пение иноков похвалы пред Твоею чудотворною иконою «Успения» приемлющая.
Радуйся, скорбь всех притекающих к Тебе в радость претворяющая.
Радуйся, пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 5

Видяще, Всенепорочная, с высоты небеснаго жилища Своего, идеже с Сыном Твоим во славе пребывавши, скорбь рабов Твоих во граде Казани, яко гневнаго ради Божия посещения вера Христова поругана бысть агарянским зловерием, благоволила еси явити икону Свою чудесы к прославляющи, да утверждаемы знаменьми Твоя благодати христолюбивые люди верно вопиют Тебе: Радуйся, Заступнице усердная рода христианского, и Творцу всех Богу: аллилуиа.

Икос 5

Хотящи явити токи чудес всем скорбящим, печальным, обидимым и заблудшим, даровала еси, Всемилостивая Владычице, сугубую благодать Твоим чудотворным иконам, именуемые: «Всех скорбящих Радосте», «Утоли моя печали» и «Взыскание погибших». Все море слез пред ними пролито в скорбех и печалех сущими? Какая душа не притекала к Тебе в житии своем, припадающе к сим иконам твоим? Чьи скорби Ты не претворила еси на радость? Кому из погибающих, но молящихся Тебе, Ты не простерла еси руку помощи? Благодарим Ты, Всепетая, за вся милости, грешному роду человеческому дарованные, и всею душею вопием Ти умильно:
Радуйся, благодатная Богородице Дево, всех скорбящих радосте!
Радуйся, Мати милосердия!
Радуйся, скорая Помощнице сущим в бедах и напастех.
Радуйся, Радосте наша, избави нас от всякаго зла в утоляющая наша печали!
Радуйся, Твоим представительством временная наша скорби разрушающая.
Радуйся, явлением икон сих знамения благодати в Церкви являющая.
Радуйся, сими яко столпом огненным, мрак греха отгоняющая.
Радуйся, прославившая икону Твою, именуемую «В скорбех и печалях утешение».
Радуйся, восхваляемая в обителей на Афоне и в земли нашей пред образом Твоим «Отрадо и Утешение»!
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 6

Всем верным утешительно есть взирати на икону Твою, изреченную Тобою «Скоропослушнице», поклонятися Тебе пред Нею, не токмо во обители Дохиарстей, но и во многих градех и весех страны нашея, взывая Ти: Радуйся, всеблагая Скоропослушнице, прошения наша во благо исполняющая, и поя со умилением сердечным Сыну Твоему, Христу Богу нашему: аллилуиа.

Икос 6

Сила Вышняго осеняет с верою и благоговением прибегающих к Твоему Всечестному Покрову, Пречистая Владычице, и от лет древних до ныне Ты покрываеши Своим омофором весь род христианский, и наипаче страну нашу Российскую, и многия обители в ней созданныя. И люди православныя, взирающе на Твою икону, на ней же Ты со Архангелы, Ангелы, Предтечею, Богословом и всех Святых ликом ходатайствуеши о нас пред Господом, преклонше колена и главу Своя, взывают Ти умильно:
Радуйся, Радосте наша, покрывающая нас от всякаго зла честным твоим омофором.
Радуйся, святых обителей Христовых Покров и спасение.
Радуйся, Святых храмов и алта рей первейшее украшение.
Радуйся, благословение домов и семейств благочестивых.
Радуйся, верных пастырей Церкви бодрость и вразумление.
Радуйся, богобоязненных иноков и инокинь наставнице.
Радуйся, явных подвижников благочестия явное укрепление.
Радуйся, тайных среди мира рабов Божиих тайное вразумление.
Радуйся, и нас обнаженных добрых дел не оставляющая Своим Покровом и благодатию.
Радуйся, крепкая заступнице сущих в плену и изгнании.
Радуйся, неусыпающая попечительнице во узах и темницех седящих.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 7

Видяще рыбарие над пучиною вод носимую невидимою силою и светом подобно солнцу сияющую Твою, Богомати, Тихвинскую икону, возопиша ко Господу: «Яви нам сей Божественный дар; не скрый сокровища, имже надеяхомся душевную нищету нашу обогатити: отри слезы и рыдания наша»… и получив желаемое, вси возопиша Тебе, Пречистая: «
Радуйся, Владычице, милоситвая о нас пред Богом Заступнице», Сыну же Твоему и Богу поя песнь Ангельскую: аллилуиа.

Икос 7

Кий верный, посетив град Москву, не поклонится, Госпоже Богородице, пред Пречистыми иконами Твоими «Иверския» и «Боголюбивыя»? Кто не умилится, видя в полунощи множество людей, коленопреклоненно сретающих Твою «Иверскую» икону? Кто изочтет день и ночь лобызающих во дни празднества Твой «Боголюбивый» образ? Не отступи от нас во вся дни нашея жизни, Мати Всемилостивая, и услыши наше пение Тебе приносимое:
Радуйся, Благая Заступнице, двери райския нам отверзающая.
Радуйся яко вси благоговейныя люди Московстии пред пречистым Твоим «Иверским» образом.
Радуйся, яко день и ночь Твоя икона сия приносится в дома скорбящих и болящих.
Радуйся, яко чудодействовавшая сим образом еще на пути Его с Афонския горы в землю Российскую.
Радуйся, повелевшая благочестивому Мануилу дати выкуп неверным, возбранявшим шествие Святыя иконы в страну Русскую.
Радуйся, яко после же сугубо ему сей выкуп отдавшая.
Радуйся, яко и многия списки и с иконы сея прославившая великими чудесы.
Радуйся, Боголюбивая Царице Богородице, надеждо и прибежище наше!
Радуйся, явившаяся князю Андрею, рекшия волю Твою и на месте явления Твоего повелевшая соорудити обитель иноческую во имя Рождества Твоего.
Радуйся, изображенная на иконе Твоей, еже во граде Москве, с первосвятители Московскими, блаженными, преподобными и мученицами.
Радуйся, прославившая чудесы Своими «Боголюбивыя» иконы во градех Угличе, Туле и иных.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 8

Возсия нам, яко пресветлая заря, чудотворная икона Твоя «Нечаянный Радости», пред Нею же людие во гресех, бедах, скорбех и озлоблениих суще, многажды с верою в молитве колена преклоняют, взывая: «
Радуйся, нечаянную радость верным дарующая, и получившая милость Твоя, вопиют о Тебе Богу: аллилуиа.

Икос 8

Благовестник Твой Архангел Гавриил по Божию повелению дивным явлением научи нас на земли восхваляем Тя такожде, яко же Ангели воспевают Тя на небеси, даровав песнь сию: Достойно есть яко воистину блажити Тя Богородицу, Присноблаженную и Пренепорочную, и Матерь Бога нашего. И мы от дней тех, взывая Тебе выну, Всепетая, сию, Ангелом принесенную, песнь, взываем Ти такожде:
Радуйся, христианом помощнице и милосердая о грешных предстательнице.
Радуйся, превысшая всех сил Небесных…
Радуйся, даровавшая Святей горе Афонстей, чрез многия иконы Твоя, чудотворения, благословения и вразумления.
Радуйся, пророчество святаго Саввы освященнаго через икону Твою «Млекопитательница» исполнившая.
Радуйся, моления иноков Афонских пред образом Твоим «Предвозвестительница» и изобилие елея для храма Своего давшая.
Радуйся, игуменство в Хилендарском Монастыре иконою Твоею «Троеручица» приявшая.
Радуйся, восхваляемая пред образами Твоими «Вразумившая экклесиарха» и «Герондиса», еже есть старица.
Радуйся, именуемая «Акафистная», рекшая от иконы Твоея старцу, чтущему Ти акафист: «Радуйся и ты, старче Божий».
Радуйся, икону Свою «Одигитрия» чудесно преносившая двакраты из обители Ватопедской во обитель Ксенофскую.
Радуйся, дивная чудеса явившая на Афоне от иконы «Закланная» и «Ктиторская».
Радуйся, дщерь царя Плакидию воспитавшая, яко жену, от посещения обителей Афонских и милостиво ей сей грех оставльшая.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 9

Во дни Светлыя Пасхи, егда Церковь радостно поет о Воскресении Христовом, воспоминаем мы, Пречистая, и о Твоих чудесех, ихже ради написашася иконы Твоя «Живоносный Источник» и «Прозрение очес» и чудесно сохранися от рук иконоборца Твой образ «Сладкое лобзание», и благодаряще Воскресителя душ и телес наших, поем Ему радостно песнь: аллилуиа.

Икос 9

Витии многовещаннии не возмогут при всей любви к Тебе, Владычице, достойно наименовать Ти, Пречистая, и от избытка сердца именуют иконы Твоя многими радостными имени, каковыя приими и от нас ныне:
Радуйся, «Цвете Неувядаемый», и «Благодатное Небо».
Радуйся, «Блаженное чрево» и «Звездо Пресветлая».
Радуйся, «Радосте ангелов» и «Три радосте».
Радуйся, милостивая и «Милующая».
Радуйся, «Недремлющее око» и «Подательнице ума».
Радуйся, «Призри на смирение» и «Ключу разумения».
Радуйся, «Умягчение злых сердец» и «Спасительница утопающих».
Радуйся, «Непорочная Дево» и «Помоще в родах».
Радуйся, «Споручнице грешных» и «Целительнице».
Радуйся, «Слово плоть бысть» и «Прежде рождества и по рождестве Дево».
Радуйся, «Всеблаженная» и «Седмистрельная».
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радостей

Кондак 10

Проповедит Новград преславное заступление Твое, Пречистая Владычице, како во дни нашествия врагов сильных и вооруженных, от Твоея святыя иконы «Знамения», помощь Твою благодатную людем Твоим явила еси, враждебные полки со страхом вспять обративши, град же Твой цел и невредим от них сохраньше; да вси вопиют благодаряше Тебе: Радуйся, владычице, знамение милости Твоея нам являющая, и Спасителю Богу поя: аллилуиа.

Икос 10

Силою Всевышняго действующи, Владычице Преблагая, силу естества огненнаго укрощавши Святою иконою Твоею «Неопалимая купина» и многия чудеса содеваеши Ю во Вселенней. Такожде исчести не может разум человеческий всех благодеяний Твоих источаемых от чудотворных икон Твоих, иже пребывают на Почаевской горе, в Ченстохове, в веси Ахтырки, от именуемых «Феодоровская», «Толгская» и иных, ихже не леть есть воспомянути. Не таим Твоих благодеяний, Всеблагословенная, и в радости сердечной вопием Тебе сицевыя хвалы:
Радуйся, Благодатная Купино неопалимая, огненнаго запаления нас избавляющая,
Радуйся, Похвало Почаевская, надеждо наша и утешение.
Радуйся, Мати Божия, Предстательнице и Заступнице наша усердная, даровавшая нам икону «Обнорскую».
Радуйся, Софие, еже есть Премудрость Божия, создавшая Себе храмы во градех: Киеве, Новеграде и иных.
Радуйся, чудотворно окончившая писание иконы Твоея «Знамение» в Серафимо-Понетаевской обители.
Радуйся, во Святую Киево-Братскую обитель в чудотворней иконе Своей «Киево-Братской» пришедшая и до сих пор в ней пребывающая.
Радуйся, обитель инокинь собравшая окрест Твоея чудотворныя иконы, яже в «Козелщанах».
Радуйся, даровавшая утешение градем Одессе и Херсону, икону Твою «Касперовскую».
Радуйся, освятившая град Вильну образом Твоим «Острабрамская». Пред ним же всяк благочестивый преклоняет колена своя.
Радуйся, «Нерушимая стено» и «Спорительнице хлебов».
Радуйся, «Взыграние» и «Плачущая».
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Слава и Радосте!

Кондак 11

Благочестивые пастырие и людие всякую седьмицу восхваляют Тя, Пречистая, яко «Одигитрию» — Путеводительницу; и несть кому исчислити Твоя иконы сии по всем странам христианским Тебе, Пречистая, сооруженныя. Наипаче других восхваляет Ти благодарный град Смоленск, его же спасла еси от ига татарскаго, давши дивное повеление гласом Твоим воину Меркурию сразиться со врагом; да всяк язык взывает Тебе: «Радуйся, Всеблагая Одигитрие, всемирное чудо и слышание, и поет Сыну Твоему хвалебную песнь: аллилуиа.

Икос 11

Кий глас изобразит радость избранников Божиих, егда Ты по любве Своей к ним являл ася еси им на земли, укрепляя, утешая и наставляя. В ти часы небо соединяшеся с землею, и свет, паче солнечнаго, осияваше убогая келии преподобных. И мы грешнии, воспоминая сие и причащаяся духовной сей небесной радости угодников Божиих, во смирении вопием Ти:
Радуйся, повелевшая Богослову, преподати учение о Святей Троице Светителю Григорию Неокессарийскому.
Радуйся, наставившая в Гефсимании преподобнаго Досифея на пост и молитву, и призвавшая его во иночество.
Радуйся, спасшая ученика преподобнаго Павла Препростаго от адских мучений, двакраты явившися преподобному и научивши Его молитве об усопших.
Радуйся, обрадовавшая Коему Маюмскаго, рекши ему, коль приятна Тебе составленная им песнь: Честнейшую Херувим и славнейшую без сравнения Серафим.
Радуйся, со апостолы Петром и Иоанном яве посветившая преподобнаго Сергия Радонежскаго и ученика Его Михея.
Радуйся, многажды являвшаяся преподобному и Богоносному Серафиму Саровскому и давшая ему повеление об устройстве Твоего последняго жребия на земли Серафимо-Дивееской обители.
Радуйся, в день Благовещения посетившая его со Апостолом Иоанном и Предтечею, и двенадесятью девами-мученицами, и возвестившая ему о скором преселении его в небесныя обители.
Радуйся, благословившая при сем и смиренную монахиню Дивеевскую Евпраксию.
Радуйся, в дивных сониях являвшаяся святителю Кириллу Александрийскому, Петру Афонскому, Роману Сладкопевцу и многим иным святителем и преподобным.
Радуйся, сладким Твоим гласом, исходящим от Святыя иконы Твоея Едесския, введшая во храм Алексия человека Божия.
Радуйся, таковым гласом наставившая на путь покаяния преподобную Марию Египетскую.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 12

Благодать сугубую источавши ти, Пречистая, от иконы Твоея «Умиление» во обители Серафимо-Дивеевской пребывающей; пред Нею же избранник Божий и Твой, предстатель Божий и Твой предстатель за землю Русскую, преподобный Серафим денно и нощно молящеся Тебе, именуя Тя «Радостию всех радостей» и поя Тебе в пустыннем затворе Своем песнь: «Всемирную славу от человек прозябшую». С ним же купно и мы восхваляем Тя, Пречистая Владычице, сими же словами, и приносим Богу Ангельское пение: аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твоя неисчетныя милости, чудеса и явления, всему миру дарованныя Тобою, припадающе к Тебе во умилении сердца вашего, благодарим Тя, Пречистая Владычице, хвалим Тя, поем и превозносим имя Твое, и молим Тя, не отвержи и впредь от нас лица Твоего, заступи, защити и спаси всех нас во гресех погибающих: умири нашу жизнь, настави заблуждающихся на путь правый, воспитай в духе благочестия чад наших, укрепи наших пастырей, соблюди нас в чистой вере, да уста наша выну восхваляют Тя. Высшую небес и чистшую светлостей солнечных, таковыми гласы:
Радуйся, Невесто неневестная и Царица Цариц.
Радуйся, Небесный Кивоте и носило Слова Божия.
Радуйся, горлице Богогласная и голубице кроткая и тихая.
Радуйся, неизмеримое глубине и неизреченная тайна.
Радуйся, несведомое чудо и источнице святыни.
Радуйся, девствующих чистото и матерей тихое веселие.
Радуйся, младенцев охранительнице и вдов защито.
Радуйся, болящих здравие и пленных избавление.
Радуйся, труждающихся благое покоище и ненадеющихся надеяние.
Радуйся, Едина наша надежда в жизни по отшествии нашем от земли.
Радуйся, на мытарствах нас защищающая и на страшном суде Христовом наша Заступнице.
Радуйся, Пречистая Дево, всемирная Славо и Радосте!

Кондак 13

О, Пречистая Дево, Владычице небеси и земли! Приими от всея души нашея возносимое Тебе сие хвалебное пение и сподоби нас грешных в вечных селениих зрети Тя, нашу всемирную Славу и Радость всех радостей, поя Тебе и о Тебе Богу песнь великую, в Вышних трегубо песнословимую: аллилуиа.

(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1).

Молитва ко Пресвятой Владычице нашей Богородице и Приснодеве Марии, общая

Приими, всеблагомощная, пречистая Госпоже, Владычице Богородительнице, сия честныя дары, Тебе единей прикладныя, от нас, недостойных рабов Твоих, от всех родов избранная, всех тварей небесных и земных вышшая явльшаяся. Понеже бо Тебе ради бысть Господь сил с нами, и Тобою Сына Божия познахом, и сподобихомся святаго тела Его и Пречистыя крове Его. Темже блаженная еси в родех родов, Богоблаженная, херувимов светлейши и серафимов честнейши сущая. И ныне, всепетая пресвятая Богородице, не престай молящися о нас недостойных рабех Твоих, еже избавитися нам от всякаго совета лукаваго и от всякаго обстояния, и сохранитися нам неврежденным от всякаго ядовитаго прилога диавольскаго. Но даже до конца молитвами Твоими неосужденных нас соблюди: яко да Твоим заступлением и помощию спасаеми, славу, хвалу, благодарение и поклонение за вся в Троице единому Богу и всех Создателю возсылаем, ныне и присно и во веки веков.

Толкования Священного Писания

Целуйте друг друга лобзанием святым. Целуют вы святии вси

«Целуйте друг друга лобзанием святым; то есть, нельстиво, целомудренно, как члены друг друга и тело Христово» (Феодорит). «Что значит: святым? – Не притворным и льстивым, каким Иуда лобызал Христа. Ибо на то и лобзание, чтобы возбуждало любовь, чтобы воспламеняло искреннее расположение, чтобы мы так любили друг друга, как братья братьев, как чада отцов и отцы чад, или еще и больше: ибо сия любовь есть естественная, а наша духовная. Чрез лобзание соединяются между собою души. Посему-то, возвращаясь из путешествий, целуем друг друга, когда души наши приходят во взаимное общение. Ибо уста особенно выражают расположение души. Можно и еще нечто сказать о сем лобзании святом. Что же такое? – Мы храм Христов. Уста – дверь сего храма, коею входил и входит к нам Христос, когда мы причащаемся. Причастники таинств! Вы понимаете, что говорю? Не простой чести сподобляются уста ваши, приемлющие Тело Господне. Потому наипаче в сие время лобызаем друг друга. Да слышат сие срамно лобызающиеся, и да ужасаются при мысли, как они сквернят уста свои!» (святой Златоуст).

Целуют вы святии вси. «В один с ними состав совокупил и всех веровавших во вселенной» (Феодорит). «Видишь ли, как он соединяет между собою всех дальних и близких, первых посредством Писания, а последних посредством лобзания?» (святой Златоуст).

Второе послание к Коринфянам святого апостола Павла, истолкованное святителем Феофаном.

Зачем мы целуем крест и иконы?

Зачем мы целуем крест и иконы? К какой части иконы надо прикладываться? Обязательно ли целовать ее или можно просто приложить лоб?

Целуя икону, мы выражаем наше почитание Господа или святых, которые на иконе изображены. То же самое, когда мы целуем крест. Вообще, поцелуй — это древний символ доверия к кому-то. Потому что через поцелуй мы открываем свой внутренний мир, свое сердце.

Целование иконы — это не языческий знак, в чем часто пытаются упрекнуть православных христиан. В этом нет магии, есть лишь выражение благоговения перед тем первообразом, который иконописец написал на доске. Простое сравнение: когда мы достаем фотографию дорогого нам человека и целуем ее, мы, конечно, целуем не фотобумагу с отпечатком. Так же и с церковными святынями.

К иконе можно приложиться и лбом, чтобы освятить свои мысли. Но традиционно мы именно целуем иконы и крест.

По поводу того, к какой части иконы надо прикладываться, есть разные традиции. Если на иконе в полный рост изображен один святой, мы прикладываемся к тем частям, где написаны ноги или руки святого. Если это поясной образ, то мы целуем не лик, а место, где изображена рука или одежда. А если это, к примеру, Нерукотворный образ Спасителя или другой образ, где написан только лик, то прикладываться надо к тому месту, где изображены волосы. На иконе Божией Матери мы целуем плечо, часто там изображена восьмиконечная звезда.

Фото о. Игоря Фомина: www.foma.ru

Чудеса иконы

С этой иконой связана история вразумления одного паломника, который пришел на гору Афон. Произошел этот случай в 1830 году.

Гость монастыря расспросил старосту о чуде иконы. Староста любезно поведал страннику о чуде. Богомолец выслушал всю историю от начала и до конца, но в итоге выразил старосте свое недоверие. Староста возмутился и решил переубедить странника. Ведь от отрицания чуда недалеко и от падения духовного. Но его слова так и не переубедили паломника. И только по милости Божией этот человек обрел истинную веру.

Икона Божией Матери Сладкое лобзание

В тот же день странник поднимался по ступенькам на верхнем этаже дома и случайно оступился. При этом он произвольно сказал «Пресвятая Богородице, помогай нам!». В итоге он остался цел и невредим.

Еще одно чудо случилось во время Второй мировой войны.

В связи с нехваткой пшеницы, братия храма решила закрыть обитель для паломников. Против этого решения был отец Савва. Он велел из остатков испечь хлеба и раздать братии и паломникам. При этом он уповал на милость Пречистой Девы.

Вскоре случилось так, что к острову причалило судно. Его капитан попросил дров взамен на пшеницу. Так, своим покровительством Богоматерь помогла братии пережить трудные времена.

И это еще не все чудеса, связанные с иконой. Сама икона находится в соборном храме обители. На ней изображен младенец Христос, которого нежно целует Дева Мария. День памяти совершается в Светлый Понедельник.

Интересно! Как гласит древнее церковное предание, икону эту написал сам апостол и евангелист Лука.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *