Икона призри на смирение

Содержание

История иконы

Икона Божией Матери, именуемая «Призри на смирение», была явлена в 1420 году в Бежаницком крае Псковской земли, на озере Каменном.

Обстоятельства чудесного явления неизвестны, но можно сделать предположение о том, что святая икона была обретена в утешение и ободрение псковичей в период большого бедствия во время княжения Василия II Дмитриевича: «морового поветрия» (голода и эпидемии), которое разразилось тогда над Псковской землей, и вторжение пришедшего завоевывать псковские земли литовского князя Витовта. Тогда из правого глаза Богородицы начала струиться кровь. Таким образом Пречистая Дева дала псковичам знак – она скорбит о них и готова поспешить на помощь.

В псковской летописи есть два свидетельства о святой иконе. Одно из них гласит: «В лето 6934 (1426) за старым Коложем, на Камене озере, бысть знамение: от иконы Святыя Богородицы идяше кровь, месяца септевриа в 16 день; сие убо знамение прояви нахождение поганого князя Витовта и многое пролитие христианскых кровей». В другом, более полном указании на чудесное знамение от образа, говорится: «В лето 6934 (1426), тоя же осени, бысть знамение от иконы Святыя Богородицы, на Камене озере, у Василия у двора: шла кровь из праваго ока, и на место капала, где стояла, и на пути шла кровь, как везли, от иконы в убрус, как в Псков проводили икону Пречистыя, месяца сентября в 16. На память святыя великомученицы Евфимии».

Из летописи следует, что икона была перевезена в Псков и помещена в соборном храме во имя Живоначальной Троицы. С нею начали совершать Крестные ходы и возносить усердные молитвы о прекращении бедствий. Заступничеством Боматери моровое поветрие прекратилось.

В память этого перенесения и было установлено празднование чудотворной иконе в этот день (16/29 сентября).

Иконография

Иконографически образ Божией Матери «Призри на смирение», принадлежит к типу «Одигитрия» («Путеводительница»).

Тип изображения «Одигитрии» не соотносится ни с текстом Священного Писания, ни с акафистом Божией Матери, что дает определенную свободу решения композиции иконы. Поэтому существуют варианты изображения «Одигитрии», когда Младенец может находиться на правой или левой руке Богородицы, изображаться в полный рост, или сидящим на коленях у Матери, в руке может держать свиток или атрибут царской власти. Появление какого-либо варианта изображения могли разделять целые столетия.

На иконе «Призри на смирение» изображена Пресвятая Богородица, увенчанная короной. В правой руке Ее находится скипетр, а левой рукой Она поддерживает Богомладенца, стоящего на Ее коленях. Младенец Христос своей правой десницей нежно прикасается к Ее ланите, а левой держит небольшой шар — державу, символ власти над миром. Данный извод иконы, вероятно, отличается от первообраза иконы латинского происхождения, где Богомладенец поднимал руку как оратор (ритор), выступающий на суде в защиту всех несправедливо обвиненных и страждущих. Название Иконы происходит от слов Евангелия от Луки «яко призре на смирение рабы Своея». Спаситель, держа Божию Матерь за ланиту, обращает Ее лик к молящимся, как бы говоря: «Призри на смирение тех, которые обращаются к Тебе с молитвой, которые так просят Твоего заступления».

Чудотворные списки

К сожалению, древний образ «Призри на смирение» не дошел до наших дней. В XIX веке в описи ризницы Троицкого собора уже не встречается упоминаний о древней иконе. Так как Псков в описываемые времена часто подвергался опустошительным пожарам, можно предположить, что древняя чудотворная икона Божией Матери погибла во время одного из постигших соборный храм стихийных бедствий.

Образ сей иконы в Сретенском храме Свято-Успенского Псково-Печерского монастыря являлся келейной иконой старца Архимандрита Иоанна (Крестьянкина). После его преставления эта икона из кельи старца была перенесена в Сретенский храм.

В настоящее время список иконы находится справа от алтаря в Троицкий кафедральный соборе псковского Кремля.

Других списков иконы «Призри на смирение» известно немного. Один из них, конца XVII века, находится в киевской Флоровской Вознесенской женской обители, а второй помещен в главный храм киевского Свято-Введенского мужского монастыря (еще один мозаичный образ выведен на стене храма).

Список Свято-Введенского монастыря в Киеве по преданию был написан некой княгиней, принявшей схиму под именем Марии. Она не только имела талант живописицы, но и несла невидимые миру аскетические подвиги, за что Господь удостоил ее написать Лик Своей Непорочной Матери. Женщинам не позволяется касаться мощей, но этой иконописице, по особому разрешению высочайших духовных лиц, было такое право даровано. Она писала икону косточкой от святых мощей, обмакивая ее в краски, замешанные на святой воде, творя Иисусову молитву. После переворота 1917 года икона оказалась на хранении у протоиерея Бориса Квасницкого. В 37-м году его репрессировали. Перед своим арестом он успел передать икону духовной дочери — послушнице Введенского монастыря монахине Феофании, которая хранила святыню целых 55 лет. Когда в 1961 году обитель разогнали, монахиня Феофания с остальными матушками переселилась во Флоровский монастырь, где на протяжении 30 лет хранила святую икону у себя в келлии.

Первое чудо икона явила еще во Флоровском монастыре: исцеление глухонемой девочки. Пока взрослые ходили по делам, крошка ждала их в келье. Вернувшись, они обнаружили больного от рождения ребенка говорящим и слышащим. «Тетя на меня дохнула», — как могла, объяснила малышка, кивнув на Преблагословенную.

За 5 лет до кончины хранительница иконы приняла схиму с именем Феодоры. А за 2 года до своей смерти, в 1992 году, схимонахиня Феодора (†1994) передала икону в дар только что открывшемуся Введенскому монастырю. Так Царица Небесная вернулась в Свой дом, вводя с Собой во храм почившую на Ней благодать. Образ, установленный в специальный киот, привлекал к себе многочисленных верующих своей необычайной красотой.

В 1993 году икону, хранившуюся за стеклом, решили отдать на реставрацию, так как изображение стало тусклым. 1 августа 1993 года стекло с иконы было снято. Оказалось, что икона осталась ясной, как и была ранее, а замутилось только прикрывавшее ее стекло. На нем, строго по контуру, словно легкими меловыми штрихами отпечатался силуэт Богоматери с Младенцем. Изображение на стекле являло собой негатив: темные места стали белыми, светлые лицо, руки, складки – темными. Примечательно то, что оно не могло быть отпечатком, так как стекло не прилегало к изображению вплотную, а находилось на расстоянии от иконы. Всех увидевших чудотворное изображение на стекле посетило чувство радости.

Тем не менее возникало и недоверие к этому чудесному явлению, были подозрения. Настоятеля храма пытались обвинить в мошенничестве и подлоге. Приходили специалисты, чтобы исследовать отображение. Ученые из Киевского Центра ядерной физики брали соскобы налета на стекле, проводили научные исследования, пытаясь выяснить состав и природу возникновения этого необычного маслянистого налета. Проведя исследования, киевские ученые, пришли к выводу, что изображение на стекле является нерукотворным, при этом не смогли дать научного объяснения случившемуся чуду. Физики-ядерщики дали свое заключение о том, что состав налета-отпечатка на стекле иконы — органической природы!

Стекло с чудесным отображением было установлено в киоте рядом с иконой. И от самой иконы и от Ее отпечатка на стекле стали происходить многочисленные исцеления.

Свято-Введенский мужской монастырь

Указом Синода Украинской Православной церкви 9 (22) ноября 1995 года икона Божией Матери «Призри на смирение», пребывающая в киевском Свято-Введенском монастыре, признана чудотворной.

Одним из первых подтверждений чудотворности образа, был случай исцеления молодой женщины, заболевшей гепатитом (желтухой) в то время, когда она готовилась стать матерью. Врачи, проводившие наблюдения за больной, были единодушны во мнении, что болезнь губительно скажется на здоровье младенца, поэтому требовали немедленно прекратить беременность. Но молодая женщина, будучи верующим человеком, побоялась взять на себя грех, совершить убийство во чреве собственного ребенка. Три дня она молилась перед образом Богородицы, моля о помощи. Вскоре были сделаны повторные анализы, которые показали отсутствие в крови вируса гепатита, что означало внезапное приостановление болезни. Родившаяся девочка была совершенно здорова, и игумен Дамиан окрестил младенца в Введенском храме.

Свидетельством благодатной помощи людям и исцеления недужных, обращавшихся к Пресвятой Богородице с молитвами, являются многочисленные украшения иконы.

Перед иконой Божией Матери «Призри на смирение» молятся Пресвятой Богородице о даровании смирения и покаяния как за себя, так и за грешников, не желающих раскаиваться и оттого страдающих болезнями и духовными тяготами, об облегчении загробной участи почивших, об ограждении от ложных и лукавых учений. По молитвам Божией Матери перед иконой Ее «Призри на смирение» подается помощь всем притесняемым, гонимым, отчаявшимся, некрепким в вере, выявляется правда и обличаются наветы и клевета, оправдываются невиновные. По заступничеству Пресвятой Богородицы происходят исцеления от сердечно-сосудистых заболеваний, женских болезней. Молитвы перед иконой помогают и в решении жилищных вопросов.

Материал подготовил Сергей ШУЛЯК

Храм Живоначальной Троицы на Воробьевых горах

Молитва
О, Пресвятая Госпоже, Дево Богородице, высшая Херувим и Честнейшая Серафим, Богоизбранная Отроковице! Призри с высоты небесной милостивным Твоим оком на нас, недостойных рабов Твоих, со умилением и слезами молящихся пред Пречистым образом Твоим; не лиши нас Твоего заступления и покрова Державнаго в странствии сем земном, многоскорбном и многомятежном. Спаси нас в погибели и скорби сущих, воздвигни из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми и уврачуй язвы душ и телес наших. О, Всещедрая Мати Человеколюбиваго Владыки! Удиви на нас пребогатыя милости Твоя, укрепи немощную волю нашу к деланию заповедей Христовых, умягчи окаменелая сердца наша любовию к Богу и ближним, даруй нам сокрушение сердечное и покаяние истинное, да очистившеся от скверны греховныя, сподобимся мирныя христианския кончины и добраго ответа на Страшнем и нелицеприятном Суде Господа нашего Иисуса Христа, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4
Необоримая стена образ Твой и источник чудес, якоже древле от Него заступление Твое граду Пскову даровала еси, тако и ныне нас от всех бед и скорбей милостивно избави и спаси души наша, яко любвеобильная Мати.

Кондак, глас 3
Пренепорочная Дево, отображение лика Твоего чтущия благодарныя дары приемлеши, живым и мертвым помогаеши, град и страну нашу спасаеши, и пред Сына твоего молитвы приносиши, и спасаеши всех нас.

Величание
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим святыя иконы Твоея чудесное отображение.

Новости

По благословению Святейшего Патриарха Кирилла 12 мая 2019 года в Донской монастырь будет принесена чудотворная икона Божией Матери «Призри на смирение» из Киевского Свято-Введенского мужского монастыря.

Торжественная встреча Святыни состоится 12 мая в 8:30 перед началом Божественной литургии.

Икона пробудет в Большом соборе обители до 25 мая 2019 года.
Доступ к ней будет открыт ежедневно с 6:30 до 19:00.

По будням перед чудотворным образом будут совершаться молебны с Акафистом в 10:00 и в 15:00, по воскресеньям в 11:00 и в 15:00.

Донской монастырь находится по адресу: Донская площадь, 1-3,
ст. м. «Шаболовская», «Ленинский проспект», МЦК «Площадь Гагарина», г. Москва.

КАК К НАМ ДОБРАТЬСЯ

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Призри на смирение»

Молитва Пресвятой Богородице перед иконой «Призри на смирение»

История иконы Пресвятой Богородицы «Призри на смирение»

Впервые икона Божией Матери «Призри на смирение» явилась в 1420 году на Каменном озере в Псковской области. Можно предположить, что это событие произошло в утешение и ободрение псковичей в период большого бедствия, «морового поветрия» (голода), которое разразилось тогда над Псковской областью.

В Псковской летописи встречается упоминание об этом образе:
«В лето 6934 (1426), тоя же осени, бысть знамение от иконы святыя Богородицы, на Камене озере, у Василя у двора: шла кровь из правого ока, и на место капала, где стояла, и на пути шла кровь, как везли от иконы в убрус, как в Псков провадили икону Пречистыя, месяца сентября в 16, на память святыя великомученицы Евфимии».

Икона была перевезена в Псков и хранилась в соборном Троицком храме. В память этого перенесения, празднование в честь иконы было установлено 16/29 сентября. Древний образ «Призри на смирение» не дошел до наших дней. В XIX веке уже не встречается упоминаний о древней иконе, находившейся в Троицком соборе, и, возможно, погибшей во время одного из стихийных бедствий.

Списков иконы «Призри на смирение» известно немного.
Один из них конца XVII в. находится и поныне в Киевском Флоровском Вознесенском женском монастыре.
Второй — икона Божией Матери «Призри на смирение» — украшает в настоящее время главный храм в Киевском Свято-Введенском мужском монастыре. Иконографически образ Божией Матери «Призри на смирение», принадлежит к типу «Путеводительница» («Одигитрии»).

LiveInternetLiveInternet

Кондак 1

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, преславным явлением иконы Ея Святая, люди богоспасаемаго града Киева дивно посетившей, благодарственное возглашаем пение. Ты же, яко Всеблагая Заступнице рода христианскаго, от всяких нас бед свободи, и от всех враг видимых и невидимых защити, да с верою Тебе зовем: Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Икос 1

Ангелов Царице и всея твари Владычице, Пречистая Дево Богородице, милостивым явлением нам образа Твоего Святаго, древле богоспасаемый град Псков, а ныне град Киев благодатно озарила еси и струи чудес от нея источила еси верным. Темже со усердим и любовию припадающе ко Пречистому Твоему образу, умиленныя моления возсылаем милосердому Твоему к нам заступлению и со страхом зовем: Радуйся, Царице наша Преблагая, Надеждо наша Богородице; Радуйся, Приятелище сирых и странных Предстательнице; Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Покровительнице; Радуйся, яко зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; Радуйся, помогаеши нам, яко немощным, окормляеши нас, яко странных; Радуйся, яко не имамы иныя помощи, разве Тебе, ни иныя Предстательницы; Радуйся, яко не имамы Благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати! Радуйся, яко да сохраняеши нас и покрываеши во веки веков; Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 2

Видящи милосердие Твое неисчетное, Всенепорочная Владычице, и многая чудеса, Тобою явленная и присноявляемая чрез Святыя иконы Твоя, имиже, яко звездами богосветлыми, весь мир христианский украсила еси, величаем Тя, возвеличившую род наш Твоим благоволением, и с любовию припадаем к Чудотворному Образу Твоему, поюще Сыну Твоему Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 2

Видеша вси вернии люди Киевския, яко Святый образ Божия Матери чудесно отобразися на стекле кивота, зело удивишася и с благоговением взирающе на цельбоносную икону телесныма очима, потщашася сице возопити Честнейшей Херувим и Славнейшей без сравнения Серафим: Радуйся, яко Образ Твой Честный предивно, без содействия рук человеческих на стекле кивота отобразишася; Радуйся, всех верных явлением сим зело возрадовавшая и умилившая; Радуйся, Пречистая, призирая на смирение, слышиши глас наш и вся очищаеши беззакония наша; Радуйся, Дево, мертва змия живоносным Рождеством Твоим соделавшая; Радуйся, Богородительнице, жизнь нестареющую улучити нам помогаеши молитвами Твоими; Радуйся, Слово Отчее рождшая, пламень страстей наших росою молитв Твоих погашающая; Радуйся, Благая Утешительнице, Матерними молитвами Твоими бури сердец наших утишающая; Радуйся, исправляя молитвы рабов Твоих, разрешение многих наших прегрешений подающая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 3

Сила Вышняго содела Тя, Благодатная, источник неоскудевающ утешения бедствующим. Многи бо скорби, претерпевши, можеши и искушаемым помощи. Людем же нашим, люте страждущим от неверия и заблуждения, благоволила еси милостивно явити благодатное сокровище сие — Чудотворный Образ Твой, — во храме Свято-Введенском в знамение милости Твоея ко земле нашей, в защиту от враг видимых и невидимых, тем же помощию Божиею подкрепляеми Спасителю Богу поим: Аллилуиа.

Икос 3

Якоже древле царь повеле при Тихвинской иконе братии поселитися и славу, Тебе Пречистей, воспевати и о всем мире молитву приносити. Тако и ныне повеле митрополит Владимир обители быти и братиям собравшимся пред Твоим новоявленным чудесным образом моления о всех людех приносити и воспевати Ти: Радуйся, освятившая землю киевскую Своим явлением; Радуйся, утесняемым ослабу и свободу дарующая; Радуйся, ненаказанных Милостивая Наказательнице; Радуйся, неразумных Премудрая Вразумительнице; Радуйся, обидящих Всегрозная Устрашительнице; Радуйся, обидимым Всеблагвя Заступнице; Радуйся, духа уныния и боязни отгнание. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 4

Яко лучезарную звезду, яко новое знамение милости Своея явила еси ныне, Пренепорочная Дево, верным богоспасаемаго града Киева, честную икону Твою «Призри на Смирение» в годину новых испытаний, нестроений и злых развращений врагами веры и Отечества нашего воздвизаемых, да утвердится благочестие и да укрепится вера православная в людех. Мы же в сем явлении уразумев знамение велия попечения Божия о месте сем, со трепетом и благоговением глаголем Ти, Царице Небесе и земли: «Ты еси нам щит непобедимый и стена необоримая» восхваляющих Тя и воспевающих Богу песнь : Аллилуия.

Икос 4

Слышавше о дивном чудеси явления Святыя иконы Твоея во граде Киеве, Преблагословенная Царице Неба и земли, вси людие подвигошася во храм Твой взирающе и дивяще чудеси сему и со благоговением и радостию поклоняшеся Чудотворному Образу Твоему и хвалебне зовуще Ти: Радуйся, Обретшая благодать у Бога и больше Ангелов и всех святых возвеличенная; Радуйся, Мати Божия, крепкаго во бранех Христа рождшая, избавляющая нас от печалей и лютых нападений вражиих; Радуйся, рождшая Живодавца Христа несказанно, мертвых нас душами оживотворяющая; Радуйся, Владычице, освящающая оскверненныя сердца наша, яже Пресвятое Слово рождшая; Радуйся, Милостивая, простирающая нам руку помощи, да спасаемыя, выну ублажаем Тя; Радуйся, Дево Богорадованная, кроплением милости Твоя погашающая углие страстей наших; Радуйся, угасший светильник сердец наших возжигающая; Радуйся, сотворяющая милостива нам Судию, Сына Твоего; Радуйся, нечистых страстей нас свобождающая и славы вечныя сподобляющая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 5

Егда явися чудо от иконы Твоея, вернии возрадовашася, а невернии удивляхуся «како сие может быти» и изучаху сие и познаваху силу Пречистыя и по недолзе времени возгласиша привселюдно яко сие нерукотворно быша, мы же паки и паки милости Твоей дивляхуся, яко да нашу недостойную молитву призрит Господь, Царь Славы и послушает прошенмя всех с верою призывающих имя Твое Святое, и Сыну же Твоему зовущих : Аллилуиа.

Икос 5

Возсия нам благодать светозарная от чудотворныя иконы Твоея, Богоизбранная Отроковице, пред Нею же со слезами припадающе, молимтися: отжени облак нашедших на ны искушений и бед, да вопием Ти радостно: Радуйся, Всепетая, Дверь Небесная, отверзающая нам дверь спасения; Радуйся, Чистая, руку помощи нам простирающая и из глубины болезней возводящая; Радуйся, Святейшая, Свет Невещесвенный рождшая , тьмы страстей нас свобождающая; Радуйся, Ангелов Радосте, праведников Доброта, верных Надежда и наше соблюдение; Радуйся, Мосте к Жизни Несостареющейся приводящий, верою и любовию Тя величающия; Радуйся, возносящая рог верных, поющих Тя, Дево и поклоняющихся честному образу Твоему; Радуйся, наставляющая к добродетели Небеснаго Царствия и покоя Божественнаго; Радуйся, руку помощи нам подающая и ко пристанищу спасительному направляющая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 6

Проповедник неизреченных чудес Твоих, Мати Божия, явися святый храм Твой во граде Киеве, в нем бо давное Божие смотрение о нас Тобою, Дево чистая, исполнися. Егда сокровенное желание сердца нашего украсити пречудный лик Твой, Царице Небесная, драгоценным венцем из каменей честных, милостивно услышала еси. Нас же грешных и недостойных, прилежно притекающих к преславному образу Твоему, в покаянии зовущих из глубины души: «Владычице, спаси ны погибающия от множества прегрешений наших, да выну благодарим и величаем Тя, нашу скорую и дивную помощницу, поя Богу: Аллилуиа».

Икос 6

Якоже древле иудеи для скинии приношаху злато и сребро, тако и людие наши получаху Тобою исцеления, приношаху Ти сребро и злато, Пречистая Скиние, и по сем образ Твой Святый украси благолепными дары ризою драгою и венцем, припадаем Ти и со слезами вопием тако: Радуйся, Богородице Дево, и рождаеши, и чиста по рождестве явилася еси; Радуйся, Благая, дух сокрушения и смирение сердец нам подающая, уму же чистоту и житию исправление; Радуйся, Всенепорочная, прегрешений оставление и слез источники нам дарующая; Радуйся, силою молитв Твоих язвы душ наших исцеляеши; Радуйся, Чаше жизни и безсмертия, ко вратам вечные жизни нас приводящая; Радуйся, Избаляющая нас от многих бед, скорбей и будущаго Суда Страшнаго; Радуйся, Живоносный Источниче нетления и радости, жаждущия души наша напояющая; Радуйся, Всемилостивая, кротким сиянием Твоим мрак страстей и пороков наших разгоняющая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 7

Хотяй долготерпеливый Господь явити Своего Человеколюбия неизследимую щедрот бездну, избра Тебе Едину в Матерь Себе и сотвори Тя людем непреодоленное защищение: да кто от них праведным судом Божиим осуждения достоин явится, Твоим обаче державным покровом сохраняется на покаяние, зовый: Аллилуиа.

Икос 7

Новая купель Силоамская паче оныя древния, явися, Пречистая Владычице, храм Святаго Введения Твоего, в нем же вси вернии поклоняются чудотворней иконе Твоей и молебныя пения выну пред Тою соверщают, да не сокрыт будет источник благодатных врачеваний всем требующим. Сего ради мы не таим Твоих благодеяний, Всенепорочная, но благодарственне вопием: Радуйся, Агнице, рождшая Агнца, вземлющего грехи мира; Радуйся, красна душею, красна телом, красна помышлением, Дево Пречистая, скверну душ наших очищающая; Радуйся, всех Освященная Сене, исцеления от дланей Твоих точащая нам выну; Радуйся, Виноград Божественный, Красный Грозд израстившая, душам нашим дающая питие независтное; Радуйся, Реко Приснотекущая исцелений и Море вся наша страсти потопляющее; Радуйся, Едина Нетленная, в земном житии сем покровом милости Своя нас покрывающая; Радуйся, яко матерними молитвами Твоими избавляемся болезненных напастей и всякаго вреда душевнаго и телеснаго; Радуйся, Всеблагая наша Наставнице, за вся благодеяния Твоя благодарению нас научающая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 8

Все житие наше на земли болезненно и печали исполнено от клеветы, досаждения, укорения и иных многовидных бед и напастей; немоществует бо тело, изнемогает и дух наш. К Тебе убо прибегаем, Благодатная, пред Пречистым образом Твоим припадающе: исполни радости и веселия скорбныя сердца наша, да вопием выну Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Странное видение бысть человеку некоему, егда стоя на молитве и за сродницу без покаяния почившую, молитву приносяща, внезапу узре Святый образ Твой, Владычице, на стене явленный, а посем на том же месте саму почившую видев, небесною радостию осиянную. В видении сем уразумев Тя, Матерь Света, в Вышних пребывающую и ходатайства за живых и мертвых Сыну Твоему выну приносящую, исполнися духовныя радости и веселия скорбное сердце его и возопи таковая: Радуйся, от приносящих Тебе благодарныя дары лика Твоего не отвращающая, и почившим сродникам их загробную участь облегчающая; Радуйся, уповающим на Тя живота непостыдный конец, дарующая; Радуйся, и по смерти за отшедшую на суд Господень душу пред Сыном Твоим неотступно ходатайствующая; Радуйся, скорбящих родителей в лишении чад их утешающая благодатною Твоею помощию; Радуйся, неустанная Молитеннице наша тихий и безболезненный отход из сей юдоли плача и скорби нам низпосылающая; Радуйся, в грозный час смерти за верно чтущих Тя предстательствующая и от воздушных мытарств избавляющая; Радуйся, Милостивая, милость Свою нам являющая в день испытания, в оньже открыются вся дела наша добрая же и злая; Радуйся, Милосердая покаяния грешников не отвергающая и от рова погибели милосердием Твоим исхищающая. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 9

Все естество ангельское похвальная песни приносит Тебе, истинней Матери Божией и Заступнице всех приходящих к Тебе и просящих Твоея помощи, яко твердым и крепким Твоим предстательством праведных веселиши, грешных заступаеши, печали утоляеши, сродником нашим почившим загробную участь облегчаеши, и молишися о всех нас, верою зовущих Сыну Твоему: Аллилуиа.

Икос 9

Человечестии ветии суемудрении недоумевают познати Божественную тайну Твоего Приснодевства, Богородице, ниже могут изъяснити силу чудотворную от икон Святых Твоих проистекающую, во исцеление недужных и на всякую пользу душевную и телесную человеком. Мы же благочестно, Матерь и Деву, Тя исповедающе, достойно хвалим славный, Владычице, иконы Твоея праздник, верно поклоняемся образу Твоему Святому и с любовию вопием: Радуйся, Богоневесто, Свет рождшая Божественный и Превечный; Радуйся, Мати и Дево Преблагословенная; Радуйся, матерей присное радование; Радуйся, Едина Непорочная и Добрая в женах; Радуйся, Ангелов Славо, Столп утверждения и Сокровище спасения; Радуйся, Царице Небесная, источник нетления и дверь покаяния; Радуйся, благосердая Мати всех скорбящих и обременных; Радуйся, Державная Заступнице рода христианского. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 10

Спасителя падшему человечеству родила еси, Всенепорочная Дево, и Сего, яко Младенца во объятиях Твоих носила еси. Егоже Божественное изображение и на честней иконе Твоей нам являеши и многая милости и щедроты Твоя нам даруеши. Сего ради с верою и любовию чествуем образ Чудотворный Твой, Владычице, и молимся Тебе прилежно: буди покров и защита нам в день Судный, да Твоим Матерним предстательством помилует нас Судия праведный, Сын Твой, и сподобит деснаго стояния и пения Ему со всеми изобранными: Аллилуиа.

Икос 10

Стена и покров еси граду Пскову дадеся Святая икона Твоя, Царице и Владычице, многажды град сей от разорения ратного сохранила еси. И ныне нас грешных и недостойных чад Твоих милостивно посетила еси чудным явлением Пречистаго Твоего образа и благоутробно приемлеши пред Ним возносимыя Тебе от благодарных сердец наших молитвы с пением таковым: Радуйся, якоже древле иконою Успения славный град Киев многократно спасала еси, тако и ныне нас пречудною иконою Твоею от бед ограждаеши; Радуйся, Лавры Киево-Печерския славная строительнице и храмов ея всечестная украсительнице; Радуйся, Хранительнице Дивная и иных обителей святых, яко Твоею благодатною силою оныя зиждятся и преуспевают в благочестии; Радуйся, прославившая место явления иконы Твоея дивным чудодействием и всем милость преизобильную нам показавшая; Радуйся, Богоневесто Пречистая, святый лик Твой чтущих от осуждения и мук многообразных избавляющая; Радуйся, Многомилостивая Покровительнице наша, от пречудныя иконы Твоея милости нам неоскудно источающая; Радуйся, Владычице, матерними молитвами Твоими души наша от мрачного сна восставляющая к Твоему славословию; Радуйся, Радосте миру, яко о Тебе радуется ангельский собор и человеческий род. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 11

Пение молебное наше с верою и любовию возносимое, милостивно услыши, Госпоже Владычице, и утробу щедрод Твоих не затвори нам, Всещедрая Богородице: се бо обнищавше в добрых делах, к сокровищнице милости Твоея, — чудней иконе Твоей, — со усердием притекаем, Всеблагая, и припадающе к Ней, молимся: сохрани ны от тлетворных учений, избави от лукавых совращений, спаси Отечество наше от нестроений и злых нападений вражиих, и сподоби в любви и единомыслии со всеми верными чадами Святые Христовы Церкви, благоприятно пети Создателю нашему песнь: Аллилуиа.

Икос 11

Светлыми лучами чудес немерцаемо сияет Святая икона Твоя, Всенепорочная Богородице Дево, просвещаеши бо нас, помраченных греховною мглой и приводиши к немолчному славословию Твоего Пресятого Имене. Тем же радуемся, мы грешнии, имуще таковый залог Твоего к нам благоволения, и Тебе, скорой Помощнице нашей, благоволения, и Тебе, скорой Помощнице нашей, благодарственно взываем: Радуйся, Царице и Владычице, светом Твоим небесным нас освящающая и под кровом Твоим выну сохраняющая; Радуйся, Благословенная и Препрославленная, Мати Неискусомужная, умервщленныя грехами души наша оживотворяющая; Радуйся, Чистая и Непорочная Дево, Ты бо родила еси Сына, избавляющего нас от искушений; Радуйся, Всеславная Владычице Богородице, от всяких ны зол и скорбей исхищающая и нозе наша на камене божественнаго спасения поставляющая; Радуйся, Чистая Агница, Дево, Мати, Отроковище, чисты ны сотворяющая от страстей телесных; Радуйся, яко да льстиваго избавляются сетей, вси неснословящия Тя, Богорадованная; Радуйся, Гора Велия, Юже Даниил провиде, из Нея же Честный Камень, — Христос, — плотию облечеся; Радуйся, Дево Чистая, Жезл из корене Иеисеева, цветовозрастиши нам всесильнаго Господа; Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 12

Благодати Божия Святое и Непорочное жилище, Мати Господа Вышних сил, не возгнушайся нас грешных и недостойных, воспевающих милости от всячестныя иконы Твоея нам явленныя, и Твоим невечерним сиянием озари наша темныя души, приводящи к Свету Трисолнечнаго Божества; в Православии укрепи нас, Всеблагая, и сподоби до конечнаго воздыхания нашего пети немолчную песнь Вседержителю: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще песнь хвалы и благодарения Тебе, Богорадованная Дево, проповедуем велегласно величие чудес Твоих и богатство милости Твоея, на нас и Отечестве нашем явленных, и от глубины сердечныя приносим Тебе со смирением похвальныя дары сия: Радуйся, Православия Несокрушимая Крепосте и Оградо; Радуйся, Непобедимая Воеводо вождей и воинств христианских; Радуйся, Неложное Спасение и Предстательнице мира, рождшая Зиждителя, Имже от напастей и болезней спасеся мир; Радуйся, Мысленныя Двери Жизни, покаяния нам двери отверзающая; Радуйся, Едина Благословенная, в час смерти темныя зраки лукавых бесов далече от нас прогоняющая; Радуйся, Едина Милосердная, в страшный день Суда, вечныя муки нас избавляющая и неизреченныя славы Сына Твоего наследники ны показующая; Радуйся, Всенепорочная, выну человеколюбия Твое являющая и от соблазнов и сетей вражних нас свобождающая; Радуйся, Пречистая, Сотворившая с нами знамение во благо: да видят ненавидящий нас и постыдятся, яко Ты вняла еси прошения нашим и утешила ны. Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Кондак 13

О, Всепетая Мати Господа нашего Иисуса Христа, неисчерпаемое море Божественных даров, Ты еси, Всесвятая Дево! Яко светоподательную лампаду, елеем милости исполненную, созерцаем Тя очами веры и кротким сиянием Твоим озаряемы, любовию же Твоею присно согреваемии, Тебе, яко благой Заступнице нашей, со умилением глаголем: приими благоутробно молебное пение наше, пред Чудною иконою Твоею с верой Тебе возносимое, и всесильными молитвами Твоими умоли, Владычице, избавитися нам грешным временных бед и вечныя муки, да спасеннии Тобою прославим и в будущей жизни Всесятое имя Сына Твоего и Бога нашего, верно зовуще Ему: Аллилуиа. (Сей Кондак глаголи трижды.)

Ангелов Царице и всея твари Владычице, Пречистая Дево Богородице, милостивым явлением нам образа Твоего Святаго, древле богоспасаемый град Псков, а ныне град Киев благодатно озарила ели и струи чудес от нея источила еси верным. Темже со усердим и любовию припадающе ко Пречистому Твоему образу, умиленныя моления возсылаем милосердому Твоему к нам заступлению и со страхом зовем: Радуйся, Царице наша Преблагая, Надеждо наша Богородице; Радуйся, Приятелище сирых и странных Предстательнице; Радуйся, скорбящих Радосте и обидимых Покровительнице; Радуйся, яко зриши нашу беду, зриши нашу скорбь; Радуйся, помагаеши нам, яко немощным, окормляеши нас, яко странных; Радуйся, яко не имамы иныя помощи, разве Тебе, ни иныя Предстательницы; Радуйся, яко не имамы Благия Утешительницы, токмо Тебе, о Богомати! Радуйся, яко да сохраняеши нас и покрываеши во веки веков; Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Взбранной Воеводе, Владычице нашей Богородице, преславным явлением иконы Ея Святая, люди богоспасаемаго града Киева дивно посетившей, благодарственное возглашаем пение. Ты же, яко Всеблагая Заступнице рода христианскаго, от всяких нас бед свободи, и от всех враг видимых и невидимых защити, да с верою Тебе зовем: Радуйся, Пренепорочная Богородице Дево ПРИЗРИ НА СМИРЕНИЕ, с высоты небесной на смирение рабов Твоих призирающая.

Молитвы к Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Призри на смирение»

О, Пресвятая Госпоже, Дево Богородице, высшая Херувим и Честнейшая Серафим, Богоизбранная Отроковице!Призри с высоты небесной милостивным Твоим оком на нас, недостойных рабов Твоих, со умилением и слезами молящихся пред Пречистым образом Твоим; не лиши нас Твоего заступления и покрова Державнаго в странствии сем земном, многоскорбном и многомятежном.Спаси нас в погибели и скорби сущих, воздвигни из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми и уврачуй язвы душ и телес наших!

О, Всещедрая Мати Человеколюбиваго Владыки! Удиви на нас пребогатыя милости Твоя, укрепи немощную волю нашу к деланию заповедей Христовых, умягчи окаменелая сердца наша любовию к Богу и ближним, даруй нам сокрушение сердечное и покаяние истинное, да очистившеся от скверны греховныя, сподобимся мирныя христианския кончины и добраго ответа на Страшнем и нелицеприятном Суде Господа нашего Иисуса Христа, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. АМИНЬ.

Тропарь Пресвятой Богородице перед Ея иконой, именуемой «Призри на смирение»

Тропарь, глас 4

Необоримая стена образ Твой и источник чудес, якоже древле от Него заступление Твое граду Пскову даровала еси тако и ныне нас от всех бед и скорбей милостивно избави и спаси душа наша яко любвеобильная Мати.

Кондак, глас 3

Пренепорочная Дево, отображение Лика Твоего чтущия благодарныя дары приемлеши, живым и мертвым помогаеши, град и страну нашу спасаеши, и пред Сына Твоего молитвы приносиши, и спасаеши всех нас.

Величание.

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице и чтим святыя иконы Твоея чудесное отображение.

Об иконе

ИСТОРИЯ

Впервые икона Божией Матери «Призри на смирение» явилась в 1420 году на Каменном озере в Псковской области. Можно предположить, что это событие произошло в утешение и ободрение псковичей в период большого бедствия, «морового поветрия» (голода), которое разразилось тогда над Псковской областью.

В Псковской летописи встречается упоминание об этом образе: «В лето 6934 (1426), тоя же осени, бысть знамение от иконы святыя Богородицы, на Камене озере, у Василя у двора: шла кровь из правого ока, и на место капала, где стояла, и на пути шла кровь, как везли от иконы в убрус, как в Псков провадили икону Пречистыя, месяца сентября в 16, на память святыя великомученицы Евфимии».

Икона была перевезена в Псков и хранилась в соборном Троицком храме. В память этого перенесения, празднование в честь иконы было установлено 16/29 сентября. Древний образ «Призри на смирение» не дошел до наших дней. В XIX веке уже не встречается упоминаний о древней иконе, находившейся в Троицком соборе, и, возможно, погибшей во время одного из стихийных бедствий.

Списков иконы «Призри на смирение» известно немного. Один из них конца XVII в. находится и поныне в Киевском Флоровском Вознесенском женском монастыре. Второй — икона Божией Матери «Призри на смирение» — украшает в настоящее время главный храм в Киевском Свято-Введенском мужском монастыре.

ЧУДО В КИЕВЕ

Икона «Призри на смирение» (XIX в.), прославившаяся чудесным явлением — нерукотворным отпечатком на стекле — была принесена в дар Введенскому храму осенью 1992 года схимонахиней Феодорой. Монашеская жизнь в этой обители тогда только начиналась. Изготовили специальный киот, и икона была установлена в храме, слева от иконостаса.

Образ привлекал к себе внимание верующих своей необычайной красотой, и они часами могли молитвенно простаивать перед ним. Благодаря этой иконе и сам Введенский храм стал известен в городе.

Летом 1993 года настоятель Введенской общины, игумен Дамиан обратил внимание на потемневшие краски иконы, находящейся в деревянной раме под стеклом. Было принято решение пригласить реставраторов, чтобы определить причины изменения красочного слоя. Однако, 1 августа, в день памяти прп. Серафима Саровского, когда рама со стеклом была снята, все присутствовавшие увидели, что тональность красок на иконе не изменилась, а на стекле с обратной стороны явился чудесный серебристый отпечаток, в точности повторивший силуэты Богоматери и Младенца.

В результате исследований киевских ученых установлено, что светло-серого цвета отпечаток на стекле органического происхождения и является нерукотворным отражением Богоматери и Младенца, который на темном фоне выглядит негативом, а на белом — позитивом.

Это событие было запечатлено в видеофильме режиссера А. Лесового «Киевское чудо».

Стекло с отображением было установлено в киоте рядом с иконой. От самой иконы и от нерукотворного ее отпечатка на стекле стали происходить исцеления. 22 ноября 1995 года Священный Синод Украинской Православной Церкви Московского Патриархата постановил считать Киевскую икону Божией Матери «Призри на смирение» чудотворной, с празднованием в ее честь 16/29 сентября.

Каждый год 19 июля/1 августа в Свято-Введенском мужском монастыре торжественно отмечается и день явления чуда — нерукотворного отпечатка на стекле.

СОВРЕМЕННЫЕ ЧУДЕСА

Одним из первых подтверждений чудотворности образа был случай исцеления молодой женщины, заболевшей гепатитом (желтухой) в то время, когда она готовилась стать матерью. Врачи, проводившие наблюдения за больной, требовали немедленно прекратить беременность, считая что болезнь губительно скажется на здоровье младенца. Но молодая женщина, будучи верующим человеком, побоялась взять на себя грех убийства во чреве собственного ребенка. Три дня она молилась перед образом Богородицы, прося о помощи. Вскоре были сделаны повторные анализы, которые показали внезапное приостановление болезни. Родившаяся девочка была совершенно здорова.

Весть о благодатной помощи Царицы Небесной быстро распространилась по всей стране, и отовсюду стали стекаться паломники. Почтить православную святыню приходят и гости из-за рубежа, католики и протестанты. Известен случай, когда мальчик, получивший 60 процентов ожога тела, был исцелен елеем от чудотворной иконы.За последние несколько лет чудотворный образ «Призри на смирение» побывал во многих местах Украины. В Запорожье образ пронесли по всем храмам города и многим церквам области. Эти путешествия сопровождались чудесами от иконы.

Так, получила исцеление женщина, страдавшая во время беременности токсикозом. Затем, в Вольнянске, исцелилась слепая женщина, которую в церковь обычно водила внучка. Приложившись к иконе, она повернулась к людям со словами: «Люди, я теперь вас всех вижу!»

Пресвятой Богородице и Приснодеве Марии перед Ее иконой, именуемой «Призри на
смирение»

Тропарь, глас 4:

Необоримая стена образ Твой и источник чудес, якоже древле от него заступление Твое граду Пскову даровала еси, тако и ныне нас от всех бед и скорбей милостивно избави, и спаси души наша яко любвеобильная Мати.

Величание:

Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтем святыя иконы Твоея чудесное отображение.

Канон Богородицы, глас 4:

Песнь 1.

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою, радуяся, Тоя чудеса.

Даждь, Владыко Христе, слово безгласным устом моим и просвети помраченный ми смысл, да восхвалю новое и ужасное чудо Пречистыя Твоея Матере.

О Пресвятая Владычице Богородице! Приими сие малое моление и принеси е Сыну Твоему и Богу нашему, да спасет и просветит Тебе ради души наша.

Сердца наша привлекла еси, Дево Чистая, и тайным образа Твоего благолепием, и боголепными онаго чудесы. Темже, поюще молим Тя: и наша души благообразны соделай, Владычице.

Тя, Богоневесто Чистая, недостойнии раби, славим, лобызающе бренными усты образ Твой святый, и Тебе молимся со слезами: спаси нас от лютых грехопадений, да избавимся от вечныя муки.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе, венцев славы сподоби.

Оружие убо на ны обострив, совещавает льстивый враг беззаконный: Ты же, Дево Богородице, силою молитв Твоих вооружаеши на него рабы Твоя: темже проповедуем славу Твою.

Исполни, о Владычице, благими помышлении мой ум, долу приклоненный, да возвеселюся, узрев чудес сокровище, пречистый образ Твой.

Начало и худость моего естества познавая, молю Тя, Дево, утоли страстей моих свирепеющую волну, и бурю злых помышлений потреби.

Обуреваемь волнами моих прегрешений, и люте всегда борца работами потопляемь, и во глубину погибели ныне отпущен, вопию Ти, Пренепорочная: спаси мя.

Седален, глас 1:

В годину новых испытаний и нестроений явившая образ Твой, Всепетая, люди, верно чтущия Тя и покланяющияся новоявленному образу Твоему, в православии и благочестии утверди.

Слава, и ныне:

Почитающий Тя град, Владычице, и по долгу славящий ограждай от безбожных, от еретиков и отступников, Пречистая Дево, Ты бо тому богатство неотемлемо еси, покров же и слава.

Песнь 4.

Ирмос: Седяй в славе на Престоле Божества во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный нетленною дланию, и спасе зовущая: слава, Христе, силе Твоей.

Егда душа окаянная моя от телесе сего имать разлучатися, и не обрящется избавляяй, ниже утешаяй ю: тогда, Владычице, предстани и избави мя бесовскаго озлобления.

Со всякою скорбию, с печалию горькою прибегаю к Тебе, Мати Божия, яко чадо, от злых обидимое, вся приношу Тебе, Дево Чистая, чающи утешения и матерния милости.

Тобою возстают разслабленнии, недугующии исцеляются, слепии прозирают, от бесов томимии свобождаются. Радуйся, источниче дарований, Богоблагодатная.

Егоже от Твоих кровей родила еси, Чистая, совершенна Человека и Бога Истинна, Иисуса: умоли Того избавитися нам огня вечнаго.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасошася всяческая о божественней славе Твоей, Ты бо, Неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога и родила еси Безлетного Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Во уповании тленных и временных вещей не остави мя, Пречистая, сокрушистася бо колена моя от нощи печали и забвения, но Ты не забуди мене, Мати Божия, и возстави мя, унывающаго.

Егда огусте мрак неверствия и лжесловесия, ересей и злокознства, явила еси, Владычице, небесную помощь земному отечеству нашему, чудесы от святаго образа Твоего православную веру в нем утверждающе.

Любовь сея жизни преизлишнюю и плотскаго покоя рачение отложи от нас, молим Тя, Чистая, да не омрачени суетными и ложными, впадем в злочестия мрак душегубительный.

Истины познание даруй нам, Владычице, изымающе из среды нашея всяко идолослужение, лихоимание и безбожие, да сохраним, Пречистая, заповеди Сына Твоего.

Песнь 6.

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Чистоты сокровище, огнь нечистоты и всякия скверны во мне морем благости Твоея угаси, и мглу греховную разжени, и сердце мое радости исполни.

Ааронов жезле прозябший, потреби лукавая страстей прозябения в души моей, да чистое сердце принесу Христу Богу моему.

Тело и душу нескверны Богови соблюдши, чертог Божий одушевленный показалася еси, Дево Пренепорочная, темже присно молися соблюсти без вреда рабы Твоя.

Имуще Твою, Богородице, икону, молим Тя, яко Матерь Света незаходимаго: отжени от нас мрак страстей да Того светлостию, просветившеся, воспоем Тя.

Кондак, глас 3:

Пренепорочная Дево, отображение лика Твоего чтущих благодарныя дары приемлеши, живым и мертвым помогаеши, град и страну нашу заступающи и к Сыну Твоему молитвы приносиши, о спасении душ наших.

Икос:

Яко дар прияла еси, Мати Божия, всех христиан недуги исцеляти и от бед избавляти, и от пленения спасати, и от врагов заступати; не презри нас, Госпоже, веси бо, ихже требуем, и молися о спасении душ наших.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся, поюще: препетый отцев Господь и Бог, благословен еси.

Тя едину в женах благословенную мы грешнии, поюще, молим, избави нас, Пречистая, от страстей греховных благодатию Сына Твоего, и укрепи ны в заповедех Его ходити, вопиющих: Боже, благословен еси.

Яко призре Господь на смирение Твое, Отроковице, тако призри на смиренныя и грешныя рабы Твоя, Мати Господа нашего, и приведи ны к горнему отечеству, вопиющих: Боже, благословен еси.

Богородице милостивая, горькая жизни сея нам услади слезами покаяния: окамененная мира сего сокрушением сердечным умягчи, вся бо можеши, молением неусыпающим одесную Христа Бога предстоящи и вопиющи: Боже, благословен еси.

От брения мя очисти и тины греховныя, и храм мя божественный сотвори, Богородице, Сыну Твоему взывающаго: Боже, благословен еси.

Песнь 8.

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Гнева огнь неугасимый сожигает мя, гордыни червь неусыпающий снедает сердце мое: спаси мя, Пресвятая Богородице, от мук адовых, достигших до души моея, да Тя прославлю во вся веки.

Огнь нечистоты и всякия скверны, во мне зело разжженный, росою благодати Твоея угаси, хулу, умножающую души моея озлобление, и всякий вид злобы, гнездящийся в сердце моем, потреби, Дево, да прославлю Тя, Чистая, во веки.

Радование благодарственное Тебе Единей приношу, Мати Божия, яко посещением Твоим освящаеши душу мою, да прославлю Тя, Чистая, во веки.

Образ благодати Божия напиши, Всечистая, в души моей и печатию милости Твоея утверди, да всех зол избавлен, мирными усты прославлю Тя, Чистая во веки.

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, Всеблаженная Богородице, Чистая Приснодево.

Древния обители иконами Твоими светло украшаются, Пречистая, и сия обитель новая образ Твой хранящи и сей утверждение имущи, молит Тя грехов оставление нам испросити у Сына Твоего.

Исполнила еси благодати иногда первописанную Твою икону, Госпоже, и ныне тая же благодать многоразличныя чудесы от новыя изливается, да приведет вся верныя на пути мирны и истинны.

Церковь Русскую призрела еси милостивным Ти оком, Владычице, доселе неведомое отображение лика Твоего святаго явивши, да Тобою спасаеми, избавимся суда вечнаго.

Евангелия Христова богогласный списатель Лука Божиим мановением Твой написует образ, Богородице, и Младенца Превечнаго на руку Твоею, к Немуже притекающии покрываеши и спасаеши Твоею милостию.

Светилен:

Световодительница сущим во тме, Свет Мысленный рождши, Пречистая, просвети мою душу, и ум освяти, страстей и прегрешений тму решащи.

Молитва Пресвятой Богородице пред иконой Ея «Призри на смирение»

О, Пресвята́я Госпоже́, Де́во Богоро́дице, вы́сшая Херуви́м и Честне́йшая Серафи́м, Богоизбра́нная Отрокови́це! При́зри с высоты́ небе́сной ми́лостивным Твои́м о́ком на на́с, недосто́йных рабо́в Твои́х, со умиле́нием и слеза́ми моля́щихся пред Пречи́стым о́бразом Твои́м; не лиши́ на́с Твоего́ заступле́ния и покро́ва Держа́внаго в стра́нствии се́м земно́м, многоско́рбном и многомяте́жнем. Спаси́ на́с в поги́бели и ско́рби су́щих, воздви́гни из глубины́ грехо́вныя, просвети́ у́м на́ш, омраче́нный страстьми́ и уврачу́й я́звы ду́ш и теле́с на́ших! О, Всеще́драя Ма́ти Человеколюби́ваго Влады́ки! Удиви́ на на́с пребога́тыя ми́лости Твоя́, укрепи́ немощну́ю во́лю на́шу к де́ланию за́поведей Христо́вых, умягчи́ окамене́лая се́рдца на́ша любо́вию к Бо́гу и бли́жним, да́руй на́м сокруше́ние серде́чное и покая́ние и́стинное, да очи́стившеся от скве́рны грехо́вныя, сподо́бимся ми́рныя христиа́нския кончи́ны и до́браго отве́та на Стра́шнем и нелицеприя́тнем Суде́ Го́спода на́шего Иису́са Христа́, Ему́же со Безнача́льным Его́ Отце́м и Пресвяты́м, Благи́м и Животворя́щим Ду́хом, подоба́ет вся́кая сла́ва, че́сть и поклоне́ние, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Молитва Пресвятой Богородице, перед Ея иконой именуемой «Призри на смирение».

О, Пресвятая Госпоже, Дево Богородице, высшая Херувим и Честнейшая Серафим, Богоизбранная Отроковице! Призри с высоты небесной милостивным Твоим оком на нас, недостойных рабов Твоих, со умилением и слезами молящихся пред Пречистым образом Твоим; не лиши нас Твоего заступления и покрова Державнаго в странствии сем земном, многоскорбном и многомятежном. Спаси нас в погибели и скорби сущих, воздвигни из глубины греховныя, просвети ум наш, омраченный страстьми и уврачуй язвы душ и телес наших. О, Всещедрая Мати Человеколюбиваго Владыки! Удиви на нас пребогатыя милости Твоя, укрепи немощную волю нашу к деланию заповедей Христовых, умягчи окаменелая сердца наша любовию к Богу и ближним, даруй нам сокрушение сердечное и покаяние истинное, да очистившеся от скверны греховныя, сподобимся мирныя христианския кончины и добраго ответа на Страшнем и нелицеприятном Суде Господа нашего Иисуса Христа, Емуже со Безначальным Его Отцем и Пресвятым, Благим и Животворящим Духом, подобает всякая слава, честь и поклонение, ныне и присно и во веки веков. Аминь.

Тропарь, глас 4:
Необоримая стена образ Твой и источник чудес, якоже древле от Него заступление Твое граду Пскову даровала еси, тако и ныне нас от всех бед и скорбей милостивно избави и спаси души наша, яко любвеобильная Мати.

Кондак, глас 3:
Пренепорочная Дево, отображение лика Твоего чтущия благодарныя дары приемлеши, живым и мертвым помогаеши, град и страну нашу спасаеши, и пред Сына твоего молитвы приносиши, и спасаеши всех нас.

Величание:
Величаем Тя, Пресвятая Дево, Богоизбранная Отроковице, и чтим святыя иконы Твоея чудесное отображение.

Акафист Пресвятой Богородице пред иконой «Призри на смирение» …

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *