Акафист господу иисусу

Содержание

АКАФИСТ ГОСПОДУ ИИУСУ ХРИСТУ (ПОКАЯННЫЙ)

Кондак 1

Агнче Божий, вземляй грех мира, услыши стенание мое и скорби сердца моего

вонми, возми бремя от мене тяжкое греховное, в покаянии припадая, молю Тя: Господи, помилуй мя падшего!

Икос 1

Боже и Господи! Твое есмь творение. Но увы мне! В раи содеянный дерзновенно Адамов грех живет во мне, в телеси моем, и аз, яко раб, работаю ему всегда. Ныне же молю Тя: Помилуй мя, Творче мира горнего. Помилуй мя, Создателю естества дольнего. Помилуй мя, Владыко сил небесных. Помилуй мя, Управителю тварей телесных. Помилуй мя, вселенной Промыслителю. Помилуй мя, грешных Спасителю. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 2

Владыко Всемилостиве, како приступлю к Тебе с моленьми моими, омраченный грехи многими? Но, надеяся на милость благоутробия Твоего, со дерзновением зову: Аллилуиа!

Икос 2

Глаголы жизни презрел и по воле сердца моего ходил, от юности моея даже до сего дне. Ныне же в покаянии зову Тебе, Щедре: Помилуй мя, в беззаконии зачатого. Помилуй мя, во гресех рожденнаго. Помилуй мя, о спасении вознерадившего. Помилуй мя, благодати Твоея лишившегося. Помилуй мя, в сени страстей заблудившегося. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 3

Добро и красно, еже жити братии вкупе и друг друга любити, яко же заповедал еси нам, Спасе наш. Аз же гневом моим брата моего опечалих. Но молю Тя, Блаже, на путь заповедей пути моя направи, да пою Тебе: Аллилуиа!

Икос 3

Едине ведый человеческого естества немощь, веси вся грехопадения моя, грехи юности моея и неведения моего не помяни и от тайных моих очисти мя, зовущего: Помилуй мя, великого грешника. Помилуй мя, закона Твоего преступника. Помилуй мя, завета Твоего нарушителя. Помилуй мя, Тебе, Владыки моего, оскорбителя. Помилуй мя, в покаянии к Тебе приходящего. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 4

Жизни Подателю, прииди и вселися в мя, грехми умерщвленнаго, очисти мя от всякия скверны и спаси, Боже, душу мою, да зову Тебе спасаемый: Аллилуиа!

Икос 4

Заблудих, яко овча погибшее, взыщи раба Твоего, Боже мой, яко заповедей Твоих не забых еще, спаси мя недостойнаго и тепле вопиющего Ти: Помилуй мя, грехми удрученного. Помилуй мя, страстьми омраченного. Помилуй мя, гордостию обуреваемого. Помилуй мя, завистию снедаемого. Помилуй мя, ненавистию искушаемого. Помилуй мя, всякою неправдою побеждаемого. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 5

Идеже хощеши, Всемогущий Боже, побеждается естества чин. Естество мое ко греху влечет мя, но Ты, Создателю естества, благодатию Твоею дух прав обнови в душе моей, да невозбранно воспою Тебе: Аллилуиа!

Икос 5

Кто согреши когда, яко согреших аз окаянный? Коего греха не содеях, коего зла не вообразих в душе моей? Но дерзая прихожду к Тебе, Щедре, и вопию: Помилуй мя, раба Твоего неверного. Помилуй мя, во гресех окамененного. Помилуй мя, брата моего ненавидящего. Помилуй мя, ближнего обидящего. Помилуй мя, совесть имущего сожженную. Помилуй мя, душу имущего оскверненную. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 6

Лучами благодати Твоея просвети одеяние души моея, Светодавче, спаси мя, да радуюся пою Тебе: Аллилуиа!

Икос 6

Многая множества моих, Христе, прегрешений, и, яко ночь мрачная, все житие мое. Но не отчаяваюся в милосердии Твоем, Спасе мой, яко Давид вопию Ти: Помилуй мя, в молитве лениваго. Помилуй мя, в законе Твоем нерадиваго. Помилуй мя, присно празднословящего. Помилуй мя, ближних злословящего. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 7

На небо очи мои возвожду к Тебе, Слове, но бренное естество мое долу влечет мя, Спасе мой. О, Создателю неба, восстави мя к горнему, да победно пою Тебе: Аллилуиа!

Икос 7

Око имам лукавое и всякия нечистоты исполненное, прелестию мира сего выну прельщаюся, тем же молю Тя, Всеблаже, отврати очи мои, еже не видети суеты, да молебно зову Тебе: Помилуй мя, к Тебе обращающегося. Помилуй мя, верно Тебе поклоняющегося. Помилуй мя, слезы моя Тебе приносящего. Помилуй мя, прощения согрешений просящего. Помилуй мя, от страстей страждущего. Помилуй мя, зельне плачущего. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 8

Пощади мя, Спасе, пришедый в мир грешныя спасти. Молю Тя, Всемилостиве, приклонись к моим воздыханиям сердечным, приими моя источники слез, Спасе мой, да пою Тебе: Аллилуиа!

Икос 8

Разбойнически злые помыслы нападоша на мя, и, совести моей спящей, одежды светлыя, при крещении моем мне данныя, обнажиша. Тем же, наг бых добродетели, срамлюся и зову Тебе: Помилуй мя, делами благими нищаго. Помилуй мя, ни единой добродетели не имущего. Помилуй мя, правдою Твоею обличаемого. Помилуй мя, совестию моею осуждаемого. Помилуй мя, избранного стада Твоего отриновенного. Помилуй мя, чертога Твоего лишеннаго. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 9

Слезные подаждь ми, Боже мой, капли, да плачуся о гресех моих, очищуся от беззаконий моих и радуяся вопию Тебе: Аллилуиа!

Икос 9

Тело мое оскверних, душу мою омрачих безместными деяньми. Немоществует тело, немоществует и душа моя. К Тебе прибегая, Премилосердый Боже, молюся: Помилуй мя, в лености житие иждивающаго. Помилуй мя, тело грехми оскверняющаго. Помилуй мя, преступлением душу погубившего. Помилуй мя, прелестию мира сего сердце связавшего. Помилуй мя, мерзкими помыслами себе окалявшего. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 10

Уязвихся, доброту чуждую видев, и прелюбодействовах в сердце моем, блудно все житие мое иждих. Но объятия Отча отверсти ми, Боже, потщися, да ныне, на конец жизни моея, жертву хвалы принесу, вопия: Аллилуиа!

Икос 10

Хищницы и неправедницы царствия Божия не наследят. Аз же всяким хищением и всякою неправдою оскверних душу мою. Сего ради, бедствуя, зову Тебе: Помилуй мя, светлым крещением просвещенного. Помилуй мя, дарами Духа Святаго запечатленного. Помилуй мя, сердце имущаго воздыханьми несокрушенное. Помилуй мя, демонскими уловленьми плененнаго. Помилуй мя, беззаконьми оскверненнаго. Помилуй мя, слезами покаяния не омовеннаго. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 11

Целомудрия дух даруй ми, Господи и Владыка жизни моея, зане от дней юности лишихся добродетелей всех, и душевно и духовно себе оскверних, растлих. Боже милосердия и щедрот, очисти мя от скверны плоти и духа и сподоби пети Тебе: Аллилуиа!

Икос 11

Чаяния сердца моего, уповающего на Тя, не отрини, Господи, не посрами мя пред Ангелы и человеки на Страшном Суде Твоем. Не осуди мя по делом моим, но покрый милостию Твоею, вопиющего Тебе: Помилуй мя, Боже, суда Твоего боящегося. Помилуй мя, язвы прегрешений на себе носящего. Помилуй мя, всякия казни достойного. Помилуй мя, унынием удрученного. Помилуй мя, любоначалием снедаемого. Помилуй мя, духом праздности обуреваемого. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 12

Широтою любве Твоея, Боже, покрый моя согрешения и приими мя кающегося, да любовию зову Тебе: Аллилуиа!

Икос 12

Юность моя пройде в безумии, и в лености все житие мое изждих, на старости не отрини мене, Спасе мой, в покаянии взывающего Тебе: Помилуй мя, Господи, милосердием предивный. Помилуй мя, Владыко, беззакония прощающий. Помилуй мя, Святый, немощи исцеляющий. Помилуй мя, Всеблагий, малодушных утешающий. Помилуй мя, Всемогущий, прельщенных обращающий. Господи, помилуй мя падшего!

Кондак 13

Явитися имать знамение Сына Человеческого на небеси в день оный Страшнаго Твоего и Втораго Пришествия, Сыне Божий, Крест Твой Пречестный, егда восплачутся вся племена земная. О, Христе, всех Царю, подаждь ми тогда же со Ангелы святыми Тя славити и с души праведных сподоби пети: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа!

Покаянная молитва Спасителю Христу Богу

О, Владыко, Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, премногия ради благости, нас ради человек и нашего ради спасения в плоть оболкийся, распныйся и погребыйся и Твоею Кровию обновивый растлевшее грехом естество наше! Приими мое грешнаго покаяние и услыши глаголы моя: согреших, Господи, на небо и пред Тобою и словом, и делом, душою и телом и мыслию ума моего. Заповеди Твоя преступих, не послушах повелений Твоих, прогневах благодать Твою, Боже мой, но яко творение Твое есмь, не отчаяваюся спасения, к безмерному благоутробию Твоему дерзая, прихожду и молюся Тебе: Господи, в покаянии приими мя, даждь ми мысль благу, даждь ми помысл исповедания грехов моих. Даждь ми слезы умиления, Господи, даждь ми по благости Твоей положити начало благое. Помилуй мя, Боже, помилуй мя падшего и помяни мя, грешнаго раба Твоего, во Царствии Твоем, ныне и присно и во веки. Аминь.

Самое подробное описание: молитва перед иконой спаса нерукотворного — для наших читателей и подписчиков.

>Православные иконы и молитвы

Информационный сайт про иконы, молитвы, православные традиции.

Икона «Спас нерукотворный» в чем помогает

«Спаси, Господи!». Спасибо, что посетили наш сайт, перед тем как начать изучать информацию, просим подписаться Вас на нашу группу Вконтакте Молитвы на каждый день. Так же добавляйтесь на канал в ютубе Молитвы и иконы. «Храни Вас Господь!».

Икона «Спас нерукотворный» считается одним из самых первых христианских изображений, на котором увековечили лик Иисуса Христа. Значение этого образа очень важно для православных верующих, его нередко приравнивают по значению к кресту и распятию. Верующие всегда интересуются значением этой иконы, а также от чего защищает икона «Спас нерукотворный».

История святого Лика

Образ Христа «Спас нерукотворный» имеет особо значение для иконописи. Эта икона имеет два варианта создания — на платке (Мандилиона), на плите (Керамион). Легенда появления образа гласит, что в своем время царь Авгарь заболел проказой и попросил Иисуса исцелить его. Спаситель написал ему ответное письмо, но излечение не наступало.

Поэтому Авгарь отправил своего слугу, чтобы тот нарисовал портрет Иисуса. Видя неудачные попытки художника, Сын Божий попросил принести ему чистое полотенце и воду. Умывшись, он запечатлел свое отражение на куске ткани. Когда слуга царя возвращался домой, он остановился на ночь в городе Иераполь и спрятал платок с ликом Христа в куче камней. Наутро на одном из них отпечатался образ Спасителя. Когда царь Авгарь прикоснулся к святому Лику, исцеление больного произошло сразу же.

Мандилиона и Керамион были доставление в Константинополь, а по истечению продолжительного времени попали и на территорию Руси. Образ Иисуса на платке имеет немного большее значение, чем на черепице. Но помощь обязательно приходит ко всем, кто молится перед этим чудотворными изображениями.

«Спас нерукотворный», значение иконы

Этот чудотворный лик Христа имеет несколько особенностей:

  • именно эта икона является обязательным элементом программы обучения иконописцев и их первой самостоятельной работой;
  • это единственное изображение Иисуса Христа с нимбом, замкнутого типа. Это символизирует гармонию и завершенность мирового устройства;
  • симметричность изображения лица Спасителя. Только глаза слегка скошены на бок для более живой картины. Симметрия иконы означает симметричность всего, что создает Господь;
  • святой Лик не выражает страдание или боль. В нем читается спокойствие, равновесие и чистота, свобода от всяких эмоций. Этот образ часто ассоциируют с понятием «чистая красота»;
  • на иконе изображен портрет Иисуса Христа, одна его голова без плеч. Эту особенность трактуют по-разному. Голова еще раз подчеркивает главенство души над телом, а также напоминает, что главным в церковно жизни остается Сын Божий.

Икона «Спас нерукотворный» — это единственное изображение лица Спасителя. Все остальные святые Лики демонстрируют Его в движении и во весь рост.

О чем молятся иконе «Спас нерукотворный»:

  • об исцелении от тяжелых болезней;
  • для получения милости себе и своим близким;
  • чтобы укрепить физические и духовные силы;
  • для избавления от глупых мыслей и жизненных бед;
  • чтобы получить помощь в решении проблем и найти правильный путь.

Перед началом прошения о помощи Спасителя, возле его образа необходимо покаяться и обязательно прочесть молитву «Отче наш».

Пусть хранит Вас Господь!

Вам будет интересно посмотреть еще и видео о нерукотворном образе Спаса:

Икона «Спас Нерукотворный» – от чего защищает, в чем помагает?

Великой для верующих является икона «Спас Нерукотворный» – один из самых первых православных изображений, где представлен лик Христа. Значимость этого образа приравнивается к распятию. Есть несколько списков, представленных известными авторами.

«Спас Нерукотворный» – история происхождения

Многие люди задавались вопросом, откуда взялось изображение лика Христа, если о нем ничего не сказано в Библии, а церковное придание сохранило минимум описаний внешности? История иконы «Спас Нерукотворный» указывает, что подробности о лике донес до людей римский историк Евсевий. Правитель города Эдесса Авгарь был серьезно болен, и он послал к Христу художника, чтобы тот написал его портрет. У него не получалось справиться с поставленной задачей, поскольку его ослепляло божественное сияние.

Тогда Иисус взял полотно (убрус) и отер им свое лицо. Здесь случилось чудо – на материю передался отпечаток лика. Изображение носит название «нерукотворной», поскольку оно было создано не руками человека. Вот так появилась икона именуемая «Спас Нерукотворный». Художник отвез ткань с ликом царю, который, взяв ее в руки, исцелился. С того времени изображение сотворило много чудес и продолжает это дело до сих пор.

Кто написал «Спас Нерукотворный»?

Первые списки иконы стали появляться сразу после установления христианства на Руси. Считается, что это были византийские и греческие копии. Икона «Спас Нерукотворный», автор которой был сам Спаситель, хранилась у царя Авгаря, и ее описание дошло к нам благодаря документам. Есть несколько важных деталей, на которые стоит обратить внимание, рассматривая портрет:

  1. Материя с отпечатком была натянута на деревянную основу и этот образ является единственным изображением Иисуса, как человеческой личности. На других иконах Христос представлен или с какой-то атрибутикой, или совершающим определенные действия.
  2. Образ «Спаса Нерукотворного» в обязательном порядке изучается в школе иконописцев. Кроме этого, они должны сделать список в качестве первой самостоятельной работы.
  3. Только на этой иконе Иисус представлен с нимбом замкнутого типа, что является символом гармонии и указывает на завершенность мира.
  4. Еще один важный нюанс иконы «Спас Нерукотворный» – лицо Спасителя изображено симметрично, вот только глаза немного скошены на бок, что делает образ более живым. Изображение симметрично не просто так, поскольку оно указывает на симметричность всего, что создано Богом.
  5. Лицо Спасителя не выражает ни боли, ни страданий. Смотря на образ можно увидеть спокойствие, равновесие и свободу от каких-либо эмоций. Многие верующие считают его олицетворением «чистой красоты».
  6. На иконе представлен потрет, но на картинах изображают не только голову, но и плечи, а здесь они отсутствуют. Эту деталь трактуют по-разному, так считается, что голова указывает на главенство души над телом, а еще это служит напоминанием о том, что главным для церкви является Христос.
  7. В большинстве случаев лик изображается на фоне ткани с разными видами складок. Есть варианты, когда портрет представлен на фоне кирпичной стены. В некоторых традициях полотно держится на крыльях ангелов.

«Спас Нерукотворный» Андрей Рублев

Известный художник представил миру большое количество икон и важное значение для него имел образ Иисуса Христа. У автора есть свои легко узнаваемые черты, например, мягкие переходы света в тень, которые полностью противоположны контрастам. Икона «Спас Нерукотворный», автор которой Андрей Рублев, подчеркивает необыкновенную мягкость души Христа, для чего использовалась нежная теплая гамма. Из-за этого икону называют «светоносной». Образ, представленный художником, был противоположным византийским традициям.

«Спас Нерукотворный» Симон Ушаков

В 1658 году художник создал свое самое известное произведение – лик Иисуса «Спас Нерукотворный». Икона была написана для монастыря, расположенного в Сергиевом Посаде. Она имеет небольшие размеры – 53х42 см. Икона Симона Ушакова «Спас Нерукотворный» была нарисована на дереве с использованием темперы и автор применял для написания художественные приемы характерные для того времени. Образ выделяется полной прорисовкой черт лица и светотеневой передачей объема.

В чем помогает икона «Спас Нерукотворный»?

Великий образ Иисуса Христа может стать верным защитником людей, но для этого нужно установить с ним молитвенный диалог. Если интересует, от чего защищает икона «Спас Нерукотворный», тогда стоит знать, что она оберегает от многочисленных заболеваний и разного негатива, направленного на человека со стороны. Кроме этого, молиться перед образом стоит о спасении души, за близких людей и детей. Искренние обращения помогут улучшить благосостояние, найти работу и справиться с разными мирскими делами.

Молитва «Спасу Нерукотворному»

Обращаться к образу можно своими словами, главное, делать это от чистого сердца. Самая простая молитва, которая известна каждому верующему человеку – «Отче наш». Она была дана людям самим Иисусом во время его земной жизни. Есть и другая простая молитва «Спасу Нерукотворному», текст которой представлен ниже. Читайте ее каждый день в любое время, когда требует того сердце.

Акафист «Спасу Нерукотворному»

Хвалебный гимн или акафист, как и молитва используется для того, чтобы обратиться к Высшим силам за помощью. Его можно читать самостоятельно в домашних условиях. Акафист «Спасу Нерукотворному», текст которого можно просто слушать, помогает избавиться от дурных мыслей, получить невидимую поддержку и поверить в себя. Учтите, что петь его необходимо стоя, за исключением особых случаев (когда есть проблемы со здоровьем).

Копирование информации разрешено только с прямой и индексируемой ссылкой на первоисточник

Молитва пред Нерукотворным образом Господа нашего Иисуса Христа

№32 (689) / 20 августа ‘12

Вопрос–ответ: «Существуют ли исторические свидетельства о Нерукотворном образе Христа?»

Спаситель оставил нам по Себе святой Свой образ, чтобы мы, взирая на него, беспрестанно вспоминали о его воплощении , страданиях, живоносной смерти и искуплении рода человеческого», – сказано на VI Вселенском Соборе.

Этот образ, утверждает Священное Предание, появился еще при земной жизни Господа и теперь известен под названием Нерукотворного Спаса.

Первое прижизненное изображение Спасителя возникло чудесным образом: Христос умыв Лицо, отерся чистым платом (убрусом), на котором отобразился Его Лик.

В книгах Нового Завета упоминания об этом событии нет, память о нем зафиксирована в свидетельствах историков Церкви и в литургическом Предании.

История отсылает нас ко временам правления в сирийском городе Едессе царя Авгаря, тело которого было поражено проказой. Страдая от болезни, он, слышавший о чудесных исцелениях, творимых Христом, написал Спасителю письмо с выражением веры в Него, как сшедшего с небес Бога. Он приглашал Господа прибыть в свою столицу Едессу, предлагал Ему свою резиденцию для проповеди слова Божия, просил даровать ему исцеление и разделить с ним царство.

Но Господь отклонил приглашение, уведомив царя письмом, что Его земная миссия закончена и Он восходит к Отцу Своему и по Воскресении Своем обещал послать к нему одного из учеников, который его исцелит.

Тогда Авгарь послал своего художника написать Лик Иисуса Христа, но тот не в силах был выполнить своей задачи вследствие чудесного сияния от Лика Спасителя.

По Своему человеколюбию Господь, чтобы не опечалить князя, умыл руки, омочил Лицо, приложил к нему плат, и запечатленный образ на убрусе (плате), принесенный к Авгарю, дал сначала частичное исцеление, а после Крещения, совершенного апостолом Фаддеем, проказа и вовсе исчезла. Сам образ стал очень почитаем в Едессе.

Св.ап. Фаддей, один из 70 апостолов, при посещении правителя Авгаря написал следующие слова: «Христе Боже, всякий, уповая на Тебя, не постыдится».

Плат был прибит на негниющую доску и помещен над городскими вратами. Жители города считали убрус великой святыней. Когда один из правителей после Авгаря вернулся к язычеству, образ в нише городской стены пришлось заложить камнями, чтобы не допустить его поругания. Со временем место его было совершенно забыто.

В 544 году, во время осады Едессы войсками персидского царя Хозроя, едесскому епископу Евлавию было дано откровение о местонахождении Нерукотворного образа. Разобрав в указанном месте кирпичную кладку, жители увидели не только прекрасно сохранившийся образ, но и отпечаток Пресвятого Лика на керамике – глиняной доске, закрывавшей святой убрус. Этим Преданием объясняется появление иконы «Спас на чрепии». После этого чудесного обретения и общегородского молебна перед образом, войска неприятеля неожиданно сняли осаду и спешно покинули пределы страны.

Нерукотворной образ стал главной святыней города Едессы, пробыв в нем до 944 года. Константинопольский император Роман Лакапин в 944 году смог добиться выдачи этого образа и торжественно перенес его в Константинополь, где он находился до 1204 года. Затем икону захватили крестоносцы, но корабль, на котором они везли похищенный образ, утонул во время крушения на море и подлинник оказался потерян.

Почитаемый плат в иконографии именуется Нерукотворенным образом.

Молитва пред Нерукотворным образом Господа нашего Иисуса Христа

О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне, грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимы, лица Твоего, Господи, ищем, и с Давидом во смирении душ наших зовем: не отврати Лица Твоего, Господи, от нас, и не отклонися гневом от рабов Твоих, Помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Тебе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь.

В других номерах:

№45 (894) / 6 декабря ‘16

Протоиерей Артемий Владимиров: Чудесное обновление, изменение ума и сердца

№35 (932) / 19 сентября ‘17

Протоиерей Артемий Владимиров: Смирение есть понимание своего места в Божественной иерархии

№19 (916) / 24 мая ‘17

Протоиерей Артемий Владимиров: «Иисусе, Создателю мой, не забуди мене. «

Земля святого Спиридона

Греческий остров Корфу расположен в Ионическом море; он считается одним из самых прекрасных островов Средиземноморья. Превосходный климат и богатое культурное наследие привлекают сюда многочисленных туристов, а тысячи паломников, православных христиан прилетают на Корфу

Православная газета. PDF

Добавив на главную страницу Яндекса наши виджеты, Вы сможете оперативно узнавать об обновлении на нашем сайте.

Православная газета. RSS

Добавив на главную страницу Яндекса наши виджеты, Вы сможете оперативно узнавать об обновлении на нашем сайте.

Читайте «Православную газету»

Все материалы интернет-портала Екатеринбургской епархии (тексты, фотографии, аудио, видео) могут свободно распространяться любыми способами без каких-либо ограничений по объёму и срокам при условии ссылки на источник («Православная газета», «Радио «Воскресение», «Телеканал «Союз»). Никакого дополнительного согласования на перепечатку или иное воспроизведение не требуется.

Данная статья содержит: молитва нерукотворному спасу — информация взята со вcех уголков света, электронной сети и духовных людей.

Молитва нерукотворному спасу

Молитвы Иисусу Христу

Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши яже создал еси от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.

О Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш!

Ты древле человеческаго естества Твоего лице пресвятою водою омыв и убрусом отер,

чудесне оное на том же убрусе изобразити и Едесскому князю Авгарю

во исцеление недуга его послати благоволил еси.

лица Твоего, Господи, ищем и с Давидом во смирении душ наших зовем:

не отврати лица Твоего от нас, и уклонися гневом от рабов Твоих,

Помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас.

Вообрази Сам Себе в душах наших, да во святыне и правде жительствуеши,

будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего,

и тако Тебе, Премилостиваго Бога, нашего,

купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом, славити не престанем во веки веков.

К началу страницы

© 2009 Храм свт.Феодосия Черниговского

(03179 Киев, ул. Чернобыльская, 2. тел. 451-07-41 )

Нерукотворному образу Господню (Убрусу) (тропарь, кондак, молитвы и величания)

П речи́стому Твоему́ о́бразу покланя́емся, Благи́й,/ прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же:/ во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест,/ да изба́виши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия./ Тем благода́рственно вопие́м Ти:/ ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш,// прише́дый спасти́ мир.

Н еизрече́ннаго и Боже́ственнаго Твоего́ к челове́ком смотре́ния,/ неопи́санное Сло́во О́тчее,/ и о́браз непи́санный, и богопи́санный победи́телен,/ ве́дуще нело́жнаго Твоего́ воплоще́ния,// почита́ем, того́ лобыза́юще.

Г о́споди Ще́дре и Ми́лостиве, Долготерпели́ве и Многоми́лостиве, внуши́ моли́тву на́шу и вонми́ гла́су моле́ния на́шего, сотвори́ с на́ми зна́мение во бла́го, наста́ви нас на путь Твой, е́же ходи́ти во и́стине Твое́й, возвесели́ сердца́ на́ша, во е́же боя́тися И́мене Твоего́ свята́го. Зане́ ве́лий еси́ Ты и творя́й чудеса́, Ты еси́ Бог еди́н, и несть подо́бен Тебе́ в бозе́х, Го́споди, си́лен в ми́лости и благ в кре́пости, во е́же помога́ти и утеша́ти и спаса́ти вся упова́ющия на И́мя свято́е Твое́. Ами́нь.

О, Преблаги́й Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш! Ты иногда́ челове́ческаго о́браза Твое́ лице́ пресвято́е омы́в водо́ю и оте́р убру́сом, чуде́сне о́ное на том же убру́се изобрази́ти и Еде́сскому кня́зю Авга́рю во исцеле́ние неду́га его́ посла́ти благоволи́л еси́: се и мы ны́не, гре́шнии раби́ Твои́, одержи́мии душе́вными и теле́сными неду́ги на́шими, лица́ Твоего́, Го́споди, и́щем и с Дави́дом во смире́нии душ на́ших зове́м: не отврати́ лица́ Твоего́ от нас, и уклони́ся гне́вом от рабо́в Твои́х: помо́щник нам бу́ди, не отри́ни нас и не оста́ви нас. О, всеми́лостивый Го́споди, Спаси́телю наш! Изобрази́ Сам Себе́ в душа́х на́ших, да, во святы́не и пра́вде жи́тельствующе, бу́дем сы́нове Твои́ и насле́дницы ца́рствия Твоего́, и та́ко Тебе́, преми́лостиваго Бо́га на́шего, ку́пно со безнача́льным Отце́м Твои́м и Пресвяты́м Ду́хом, сла́вити не преста́нем во ве́ки. Ами́нь.

В елича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем пречи́стаго лица́ Твоего́// пресла́вное воображе́ние.

В елича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и чтим о́браз Твой Святы́й,/ и́мже нас спа́сл еси́// от рабо́ты вра́жия.

  • 22 Ноябрь 2017

Обновления на сайте

В раздел ТИПИКОН добавлена Глава 56. и Глава 57.

Объявления

  • 08 Июль 2014

Уважаемые пользователи, скачать богослужебные книги Вы можете на сайте ДЬЯЧОК , который является приложением к сайту Псаломщик.

ПОИСК ПО САЙТУ

Чтобы быстро найти нужную вам информацию, воспользуйтесь Поиском по сайту Псаломщик находящимся на главной странице.

Август 28th 2010 –

По благословению Святейшего Патриарха Московского и всея Руси Алексия II

Посвящается 300-летию надвратного храма по имя Нерукотворного образа Спасителя в Зачатьевском монастыре

О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимы, лица Твоею, Господи, ищем, и с Давидом во смирении душ наших зовем не отврати лица Твоею, Господи, от нас, и не отклонися гневом от рабов Твоих, помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О, Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Ссбе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь

Пречистому Образу Твоему по кланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже волею бо благоволил eси плотню взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.

Икона «Спас Нерукотворный»

Самым первым чудотворным образом в христианстве является Нерукотворный образ Спасителя, который обладает особой силой и имеет удивительную историю. Узнайте о необычной иконе и о том, как правильно ей молиться.

История иконы

История первой христианской иконы довольно необычна и связана с сильной болезнью. Недугом был сражен сирийский правитель. Он узнал об удивительном праведнике Иисусе Христе, который мог сотворить истинное чудо и помочь любому человеку. Царь был уже не в состоянии лично явиться за исцелением и поэтому направил своего художника, чтобы тот изобразил точный образ Спасителя и вложил в него удивительную силу. Но сколько бы ни старался лучший мастер, ему никак не удавалось передать всю необычность лица Иисуса. Он уже был в полном отчаянии, когда Святой попросил дать ему белую ткань, которой он утер мокрое лицо. На ней отпечатался лик, изображавший Иисуса Христа.

Художник передал образ своему больному правителю, и уже в скором времени тот исцелился и обрел крепкое здоровье. С тех пор изображения святых помогают каждому, кто нуждается в этом, принимая просьбы верующих людей.

Икона и молитва

На иконе крупным планом изображен лик Иисуса Христа на белой ткани. Такой необычный тип в иконописи распространен в православии и особенно — в русской церкви. Икона почиталась среди русских царей династии Романовых и много раз помогала правителям в сложных ситуациях, связанных с судьбой православного народа. Перед этим образом можно молиться о самой сильной и несбыточной мечте, и он обязательно поможет в достижении цели.

О Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш!

Ты древле человеческаго естества Твоего лице пресвятою водою омыв и убрусом отер,

чудесне оное на том же убрусе изобразити и Едесскому князю Авгарю

во исцеление недуга его послати благоволил еси.

О Всемилостивый Господи, Спасителю наш!

Вообрази Сам Себе в душах наших, да во святыне и правде жительствуеши,

будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего,

и тако Тебе, Премилостиваго Бога, нашего,

купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом, славити не престанем во веки веков.

Молитва должна быть искренней и прежде всего выражать благодарность Иисусу Христу за спасение всех человеческих душ.

Каждый православный образ наделен особой силой и энергетикой. Но все они берут свое начало из обычного отпечатка Спасителя на белом полотне, который сотворил чудо и продемонстрировал всю силу веры в Господа. Обратитесь к этой иконе за помощью или защитой, и Небеса обязательно вам помогут. Желаем вам удачи, и не забывайте нажимать на кнопки и

Акафист покаянный

Полезно? Поделись ссылкой!

Кондак 1

Аз есмь пучина греха и блато всякия нечистоты, аз есмь хранилище всех злых и безместных деяний: увы мне, увы мне, Боже мой, увы мне, Творче и Создателю мой, увы мне, Свете души моея! Что возглаголю Ти, удаливший себе от лица Твоего, или что реку Ти, отвергший себе от очию света Твоего? Преступих бо заповедь Твою, якоже и Адам исперва, и николиже принесох Ти жертвы покаяния; ныне же, познав падение свое, из глубины души моея в покаянии зову Ти, Милостиво:

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Икос 1

Бог мой еси Ты, Творец и Создатель мой, Хранитель живота моего и Заступник мой; аз же есмь создание Твое и дело руку Твоею. Но увы мне! Прародительный грех царствует во мне, и злая воля моя господствует надо мною, и аз, яко раб, выну работаю греху и тем прогневляю Тебе, Владыку и Бога моего; но, припадая Твоей благости, смиренно молю Тя, Щедре:

Помилуй мя, Творче мой преславный.

Помилуй мя, Создателю мой предивный.

Помилуй мя, Боже мой Предвечный.

Помилуй мя, Господи мой пребезсмертный.

Помилуй мя, Владыко мой премилостивый.

Помилуй мя, Царю мой прекрепкий.

Помилуй мя, воззвавый мя от небытия в бытие.

Помилуй мя, вдохнувый в тело мое дух безсмертия.

Помилуй мя, почтый мя Своим образом и подобием.

Помилуй мя, вознесый мя превыше всех видимых.

Помилуй мя, даруяй мне ведение познавати Тя и любити Тя.

Помилуй мя, животворяй мя Своею благодатию.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 2

Владыко мой и Господи, како приступлю к Тебе аз, погруженный грехми многими, коима очима воззрю на Тя, пресветлаго Творца моего, кое принесу Ти покаяние? Аще бо восплачуся, оскверню токмо землю слезами моими, аще воздохну, яко мытарь, непщую отягчити небеса. Обаче ж покаянием очисти мя от всякий скверны и душу мою уясни светом милостиваго лица Твоего, да радостно зову Ти: Аллилуиа.

Икос 2

Глаголы уст Твоих выну презревах, во след бо писаний Твоих николиже ходих, но со тщанием соблюдах волю диаволю, боюсь отягчить и в след злыя похоти моея усердно ходих; ныне же, горце познавый падение свое, со слезами ищу Тебе, незаходимаго Света моего, в покаянии зовя:

Помилуй мя, беззакониих зачатаго.

Помилуй мя, во гресех рожденнаго.

Помилуй мя, блудно жизнь иждившаго.

Помилуй мя, не радившаго о спасении своем.

Помилуй мя, не тщащагося благоугождати Тебе.

Помилуй мя, творящаго выну волю свою, паче же диаволю.

Помилуй мя, удалившагося от Тебе, присносущнаго Света моего.

Помилуй мя, заблуждшаго в пустыни страстей моих.

Помилуй мя, отчуждившагося Твоея благодати.

Помилуй мя, предавшаго душу свою во тьму греховную.

Помилуй мя, преступника закона Твоего.

Помилуй мя, нарушителя заповедей Твоих.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 3

Добро и праведно есть еже не удалитися от Тебе, Источника света, но тьма греховная, юже аз привлекох на себе злыми деянии моими, находит на мя, якоже нощь, и помрачающи душу мою, отводит мя от Тебе, Бога моего: но молю Тя, Создателю мой, блесни молниею и разжени мрак моих страстей, да во свете Твоем узрю свет, благодарственно поя: Аллилуиа.

Икос 3

Естество закона преидох, окаянный, согреших бо аз грехми, ихже нелеть и глаголати; но Ты, Боже, яко Сердцеведец и провидяй вся, не объяви моя тайная пред Ангелы Твоими, ниже вверзи мене в дебрь огненную, но, пощадив, прости ми вся злая сия, мною содеянная, вопиющему Ти:

Помилуй мя, оскверненнаго грехи многими.

Помилуй мя, вселившагося во ад вместо рая.

Помилуй мя, возлюбльшаго паче тму, еже свет.

Помилуй мя, ввергшагося во огненную пещь страстей.

Помилуй мя, оскорбившего Тя неподобными глаголы.

Помилуй мя, преслушавшаго Твоя повеления.

Помилуй мя, осудившаго ближняго моего.

Помилуй мя, оклеветавшаго брата моего.

Помилуй мя, не воздавшаго Тебе обетов моих.

Помилуй мя, не сохраншаго заповедей духовнаго моего отца.

Помилуй мя, призывавшаго имя Твое всуе.

Помилуй мя, ничтоже благо пред Тобою сотворшаго.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 4

Жизнь сущи и Источник жизни, Живоначальная Троице, Нераздельное и Неслитное Божество, Отче, Сыне и Душе Святый, призри на мя, сотвореннаго по образу и по подобию Твоему, обнови мой разум, слово исправи и дух мой освяти, да во обновленном трехчастном моем существе разумно пою: Аллилуиа.

Икос 4

Земля есмь аз и в землю отыду, от неяже взят есмь, якоже Сам глаголал еси, Создателю мой преславный, но прежде неже найдет смерть на мя, прежде еже вниду во гроб, взирая на беззаконную жизнь мою, со слезами зову Ти, Творцу моему:

Помилуй мя, помраченнаго страстьми.

Помилуй мя, заблуждающаго в путех моих.

Помилуй мя, побеждающагося скупостию.

Помилуй мя, снедаемаго завистию.

Помилуй мя, согрешившаго Ти объядением без сытости.

Помилуй мя, прогневавшаго Тя опивством чрезмерным.

Помилуй мя, не напитавшаго алчущаго.

Помилуй мя, не напоившаго жаждущаго.

Помилуй мя, не любящаго брата моего.

Помилуй мя, не почитавшаго некогда родителей своих.

Помилуй мя, согрешившаго Ти делом, словом и помышлением.

Помилуй мя, прогневавшаго Тя вольными и невольными злыми деянии моими.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 5

Идеже Ты хощеши, Всемогущий Боже, побеждается естества чин: естество мое выну влечет мя ко греху и порабощает мя, но Ты, яко Создатель естества, угаси греховная стремления его, обновив е росою благодати Твоея, да невозбранно пою Teбе: Аллилуиа.

Икос 5

Кто согреши когда, якоже согреших аз, окаянный? Коего греха не сотворих? Коего беззакония не содеях? Коего зла не вообразих в души моей? О люте мне, люте мне, что буду и где обрящуся аз? Но прежде онаго праведнаго воздаяния Твоего, смиренно молю Тя, Милостивый Боже, якоже отца блудный сын:

Помилуй мя, окаяннаго.

Помилуй мя, немилосерднаго.

Помилуй мя, жестокаго.

Помилуй мя, гневливаго.

Помилуй мя, тщеславного.

Помилуй мя, гордаго.

Помилуй мя, сквернаго.

Помилуй мя, блуднаго.

Помилуй мя, коварнаго.

Помилуй мя, памятозлобнаго.

Помилуй мя, окамененнаго сердцем.

Помилуй мя, сожженнаго совестию.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 6

Лучи благодати Твоея не скрый от мене, Творче и Создателю мой, но облистай мя ими, просвети милостивое лице Твое на мя, раба Твоего, и научи мя творити волю Твою, да во благих делех моих радостно пою Тебе, Небесному Отцу моему: Аллилуиа.

Икос 6

Мрачная и безлунная нощь греховнаго моего жития содела во мне многая множества прегрешений, иже отчуждиша мя от Тебе, Присносущнаго Света моего, и приблизиша мя ко аду преисподнейшему, егоже жжение и мрак ужасают мя и ныне. Райская же жилища Твоя, уготованная праведным, и блаженство в них живущих исполняют душу мою скорбию, яко удален есмь от сея присносущныя жизни. Но доколе жив есмь и дух мой во мне, не лишен есмь светлыя сия надежды, пламенея бо к Тебе любовию, от сердца зову Ти:

Помилуй мя, лениваго.

Помилуй мя, неблагодарнаго.

Помилуй мя, празднословца.

Помилуй мя, сквернословца.

Помилуй мя, смехотворца.

Помилуй мя, сребролюбца.

Помилуй мя, клятвопреступника.

Помилуй мя, пияницу.

Помилуй мя, прекословнаго.

Помилуй мя, непокориваго.

Помилуй мя, лживаго.

Помилуй мя, льстиваго.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 7

На небо очи мои возвожу и духом весь предстою Ти, Отче Небесный, но естество брения влечет мя долу, и грехи мнози влекут душу в преисподнюю. Ты же, Творче и Создателю мой, яко Всемогущий и Милосердый, обнови мя, да воспаряю выну горе, якоже орел, победно взывая Ти песнь: Аллилуиа.

Икос 7

Око имам выну лукаво, мерзости и всякия нечистоты преисполнено, Боже мой и Творче: смотрях выну неподобная, прелестною красотою мира сего восхищахся и вдаях душу мою во всяку нечистоту. На доброту же вещей мира сего, от них же поучался бых познавати и любити Тя, николиже очима моима взирах, ныне же, егда померкнуша душевнеи мои очи, в слепоте духовней сый, зову Тебе, Свету моему:

Помилуй мя, покаянно Тебе взывающаго.

Помилуй мя, сокрушенным сердцем к Тебе припадающаго.

Помилуй мя, верою Тебе покланяющагося.

Помилуй мя, любовию Тебе молящагося.

Помилуй мя, приносящаго Ти, яко слезы, глаголы моя.

Помилуй мя и не отвержи мене от лица Твоего.

Помилуй мя и подаждь ми источник слез, да плачуся дел моих горько.

Помилуй мя и изведи душу мою из темницы страстей.

Помилуй мя и дух прав обнови во утробе моей.

Помилуй мя и возстави во мне образ Твой.

Помилуй мя, Свете мой, и просвети душевнеи мои очи.

Помилуй мя и сотвори мя храмом Твоего обитания.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 8

Пламень любве моея к Тебе, Создателю мой, не до конца еще угасе во мне, но дух мой выну пламенеет к Тебе, Первообразу моему: слезы умиления и радости о Тебе не изсохша еще во мне до конца, но, яко облако дождевное в засуху инде находят на мя и орошают мя; лукавство же, гнездящееся во мне, и суетность мира сего, окружающая мя, поглощают сия: обаче же, аще колиждо найдет на мя минута благодати, выну воспеваю Тебе, Источниче живота моего: Аллилуиа.

Икос 8

Разумом моим николиже достойная разумех. Разуме неуразуменный, выну же заблуждах в беспутиих жизни моея и предавах себе в руце разбойников, идее обнажиша мя одежды нетления, Юже дал ми еси при крещении моем, и ныне предстою Tи нагий и отпадший дружбы Твоея; обаче же дерзая, покаянно Тебе взываю:

Помилуй мя и исправи путь мой пpeд Тобою.

Помилуй мя и не вниди в суд с рабом Твоим.

Помилуй мя и не презри мя, обнищавшаго благими делы.

Помилуй мя и не воздаждь ми по делом моим в День Судный.

Помилуй мя и очисти мя от всякаго действа диавола.

Помилуй мя и остави ми множество грехов моих.

Помилуй мя и свободи мя мучительства царствующих во мне страстей.

Помилуй мя и настави мя на путь покаяния.

Помилуй мя и подаждь ми разум творити волю Твою.

Помилуй мя и взыщи мя, заблуждшее Твое овча.

Помилуй мя и сопричти мя овцам избраннаго Твоего стада.

Помилуй мя. Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 9

Слово не довлеет ми, пречудный Царю и Господи, подаждь ми слезы покаяния и по сих слезы умиления, яко да ими омыю скверну души моея, юже аз оскверних злыми и безместными деянии моими, да в чистоте души моея радостно пою Тебе, Богу моему: Аллилуиа.

Икос 9

Тело мое питаю пространно, дух же мой истаявает гладом, о Господи мой, Господи! Даждь ми разумети мое беззаконие, даждь ми тщание насыщати дух мой благими делы, даждь ми поне отныне положити начало своего спасения, зовущему Ти во гладе своего духа:

Помилуй мя, Мудросте недомыслимая.

Помилуй мя, Божество неописанное.

Помилуй мя, Сило непобедимая.

Помилуй мя, Славо превознесенная.

Помилуй мя, Красото пресветлая.

Помилуй мя, Совершенство неизследимое.

Помилуй мя, Высото недостижимая.

Помилуй мя, Милосте безконечная.

Помилуй мя, всемогущий Властителю.

Помилуй мя, небесных чинов державный Повелителю.

Помилуй мя, Трисолнечный и Трисиянный Свете.

Помилуй мя, Отче, Сыне и Душе Святый.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 10

Утроба моя распалается к Тебе любовию, Творче небесе и земли, и дух мой возносится к Тебе в превыспренняя, но увы мне, увы! О окаянства моего и несовершенства! Вся сия погубляю во едином часе, преступив заповеди Твоя; обаче, аще и ратую греху, но пою Тебе: Аллилуиа.

Икос 10

Хищением и неправдою богат есмь аз, коварством и студодеянием порабощен, лжа и лесть не оскудеша от мене, завистию снедаюся и скупостию побеждаюся, и всем беззаконием, яко раб, усердно служу. Но Ты, Милостивый Создателю мой, отжени вся злая сия от мене, с любовию и трепетом в покаянии Тебе зовущаго:

Помилуй мя, веселие мое и радование.

Помилуй мя, надеждо моя преславная.

Помилуй мя, сокровище мое нетленное.

Помилуй мя, богатство мое неистощимое.

Помилуй мя, просвещение ума моего и сердца.

Помилуй мя, здравие души моея и телесе.

Помилуй мя, Наставниче мой предобрый.

Помилуй мя, Хранителю мой преблагий.

Помилуй мя, истинное радование плачущих.

Помилуй мя, прибежище наше и упование.

Помилуй мя, изглаждаяй неподобная наша деяния.

Помилуй мя, ограждаяй нас святыми Своими Ангелы.

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 11

Целомудрие нарушив аз, окаянный, от начала дней юности моея, оттоле есмь смиренный раб сего греха. Кий вид его не сотворих, коего от сих беззаконий не содеях? Всякое чувство души моея и всякий уд телесе моего оскверних, растлих и непотребен сотворих; но молю Тя, незлобиве Господи, избави мя блудных страстей плоти моея, зовущаго Ти: Аллилуиа.

Икос 11

Чистоты душевныя не стяжах и душу мою во тму греховную предах: о люте мне, люте мне! Разбойник есмь аз души моея, израних бо ю до конца, и несть места цела в ней; совлекох ю одежды Боготканныя и облекох ю в ризу раздранную и оскверненную от окаянства моего? Что возглаголю Ти, Отче Щедрый, или что реку Ти во оправдание мое, Судие Праведнейший? Обаче же, яко навыкох, прошу у Тебе помилования, горце зовущи:

Помилуй мя, пламенногорящая Любы.

Помилуй мя, выну светящая Премудросте.

Помилуй мя, Сокровище благих.

Помилуй мя, жизни Подателю.

Помилуй мя, везде Сый и вся исполняяй.

Помилуй мя, творяй дивная чудеса.

Помилуй мя, предведый не сущая яко сущая.

Помилуй мя, не оставляяй нас посреде греха и смерти.

Помилуй мя, оживляяй мертвыя духом.

Помилуй мя, очищаяй оскверненныя совестию.

Помилуй мя, призираяй на воздыхания наша к Тебе.

Помилуй мя, полагаяй милость Свою на всех делех руку Твоею

Помилуй мя, Господи Боже мой, и к покаянию призови мя, падшаго.

Кондак 12

Широтою благодати Твоея, Триипостасный Боже, покрый моя согрешения, якоже покрыл еси древле согрешения богоотца Давида, и приими мое покаяние, якоже приял еси покаяние Манассии царя, и призови мя, заблуждающаго в путех своих, якоже призвал еси гонителя Павла, и даждь ми с любовию выну воспевати Тебе: Аллилуиа.

Икос 12

Юность моя пройде в неразумии и начало живота моего в лености к добродетели. Не насадих бо тогда в сердце моем семена хлеба духовнаго, питающаго жизнь вечную, Боже мой и Господи, семена же терния и репия прилежно в себе посевах. Ныне же, егда прозябоша во мне вся злая сия, пронзают душу мою и ураняют сердце мое, и все естество мое исполняют болезнию. Умилосердися, о Боже мой, и попали огнем Божества Твоего вся греховная терния во мне, взывающем Ти 6олезненно:

Помилуй мя, Отче Безначальне, Сыне Предвечне и Душе Присносущне.

Помилуй мя, Троице Единосущная и Нераздельная.

Помилуй мя, Триипостасная Державо.

Помилуй мя, Нераздельное и Неслитное Божество.

Помилуй мя, едино Царство и Господство.

Помилуй мя, едина воля и хотение.

Помилуй мя, Егоже боятся и трясутся Херувими.

Помилуй мя, пред Нимиже закрывают лица своя страшнии Серафими.

Помилуй мя, Егоже боится солнце и трепещет луна.

Помилуй мя, пред Ним же дымятся горы и бегут вспять реки.

Помилуй мя, пред Ним же всяко колено небесных, земных и преисподних преклоняется.

Помилуй мя, Егоже вся тварь на небеси и на земли выну славословит.

Кондак 13

Яко Творец Всемогущий и Владыко незлобивый, не помяни моих беззакоий, имиже Тебе прогневах, делом, словом и помышлением, ведением и неведением, вся мне, яко Бог милостив, прости и разреши от них, излей на мя, яко капли дождевныя, благодать Твою, да поне от ныне начну благоугождати Тебе, Создателю моему, выну воспевая: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1
***

(Составлен на основании Великого канона Андрея Критского митрополитом Санкт-Петербургским и Ладожским Иоанном.)

Кондак 1

Взбранной Воеводо и Господи, радосте кающихся рабов Твоих, к Тебе аз, грешный, прибегаю. Приими мя, Отче, каюшагося, не отрини слез моих и воздыханий сердечных и не презри во умилении Тебе зовущаго: Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Икос 1

Адаму первозданному поревновав аз в преступлении, наруших заповеди Бога моего, душу бо и тело оскверних деяньями лютыми. И с чего начну оплакивать свое скверное житие? Какое же положу начало нынешнему рыданию? Но прииди, окаянная моя душе, с плотию своею, исповедайся Создатедю всех и возопий Ему со слезами: Милостиве, воззри на мя оком твoим благоутробным и приими мое теплoe пoкаяниe. Милостиве, согреших аз паче всех человек, един аз согреших пред Тобою, но Ты яко Бог помилуй создание Твое. Милостиве, яко блудница, проливаю и я слезы, помилуй мя по благоснисхождению Твоему. Милостиве, осквернив аз ризу плоти моея и очерних в себе созданное по образу Твоему и подобию. Милостиве, помрачих аз душу свою страстными удовольствиями и весь ум соделах прахом. Милостиве, наг аз лежу от добродетелей и стыждуся. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 2

Виждь, душе моя, яко конец приближается близ при дверех Судия есть. Пробудись, размысли о делах своих, яже ты содеяла еси, представь их пред очи твои и пролей капли слез твоих; поведай со дерзновением дела и помышления твоя Христу и во умилении сердца возопий Ему: Аллилуиа.
Икос 2

Разумех аз, Спасителю мой, яко несть в жизни ни греха, ни деяния, ни зла, в коим аз не согреших бы умом, словом и произволеним более всех человек. Совесть обличает мя, совесть осуждает мя в злых делах моих. Но Судие, Избавителю мой и Ведче, пощади, избави и спаси мя, раба Твоего, Тебе вопиющаго: Милостиве, согреших, согреших, продав душу свою греховным навыкам, якоже братья Иосифа. Милостиве, яко Каин, и аз принесох Ти жертву порочную: деяния скверная и житие непотребное, темже и осудихся. Милостиве, от юности заповеди Твоя преступих, унынно житие преидох, спаси мя милостию Твоею. Милостиве, яко блудный сын, расточих и аз богатство свое в блуде и гладом душевным истаяваю темже и вопию Ти: Щедрый, напитай мою душу благодатию Твоею. Милостиве, весь аз уязвихся помышленьями моими, весь исполнихся ран, яко впадший в разбойники, но Ты пришед исцели мя. Милостиве, внемли стенаниям души моея, приими слезы очей моих и очисти мя, кающагося. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 3

Силою Твоею, Спасе, изгнан бысть достойно Адам из Едема, яко не сохранивый едину Твою заповедь; и сей сидяше прямо рая и свою наготу горько рыдая, вопияше: Увы, мне, раю, раю мой прекрасный! Аз же что постражду, Господь мой и Боже, отметая всегда живoтвoрныя Твоя словеса? Но даждь ми время, да плачуся дел моих горько, и Тебе воспою: Аллилуиа.
Икос З

Имеяй во уме множество содеянных мною лютых, трепещу окаянный. И что убо сотворю, егда приидет Господь со тьмами Ангел судити вселенней? Увы мне, увы! Боже отцев, прежде даже не затворит ми дверь Твоего милосердия, к Тебе прибегаю, Щедре, и вкупе с Давидом вопию: Милостиве, во гресех рожден аз и приложих к язвам своим иные раны, но помилуй мя, отцев Боже. Милостиве, яко Давид, согреших Тебе и аз: ураних бо душу свою стрелою прелюбодейства, но, якоже и он, вопию Ти: помилуй мя по милости Твоей. Милостиве, возбуди ум мой ко обращению, приими мя, кающагося, умилосердися к взывающему: согреших Ти, спаси. Милостиве, ни странника, ни путника, не ввел аз под кров свой, отринув благое произволение Сонамитянки, темже и рыдаю: не лиши мя Твоего чертога. Милостиве, сребролюбием одержим есмь аз, темже яко Гиезия и осуждаюсь. Милостиве, произволением бых убийца совести душевней, вооружась на ню лукавыми моими деяньми. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 4

Буря грехов обыде мя, и кто прострет ми руку помощи, аще не Ты, возсиявый от Девы Иисусе. Спаси мя, вопию Ти, спаси, яко спасл еси Петра утопавшаго; да не потопит мене буря страстей. Приведи мя к пристанищу безмятежному, да с любовию воспою Ти: Аллилуиа.
Икос 4

Слыша, яко одождив иногда Господь огнь, попали землю Содомскую, увы! Вопию. Душе, возстани! Да не опалит тебя огнь геенский. Бежи от запаления, бежи от Божественнаго пламени, на горе спасайся, якоже Лот, взывая к Богу: Милостиве, аще и согрeших, но вем, яко Человеколюбец еси, наказуеши милостивно и милосердствуеши тепле и поспешаеши, яко отец, призывая блуднаго. Милостиве, ризу скверную сотка ми грех во обличение моих самовольных страстей, обнажив мя первыя боготканныя одежды. Милостиве, прилепихся аз к вещам земным и тяжким бременем обложен есмь. Милостиве, украсих аз кумир плоти моея одеянием скверных помыслов, презрев внутреннюю богообразную скинию. Милостиве, погребох страстьми первого образа красоту, юже, яко некогда драхму, взыскав, обрящи. Милостиве, согреших, взываю Ти, яко блудница: един аз согреших пред Тобою, но приими яко оныя и моя слезы. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 5

Боготочную кровь Ты, Спасе, излих еси на кресте, да омыеши мя; дух предах еси, да мя приведеши Твоему Родителю; Едем затворенный отверзеся, вся тварь и вси языцы, спасени поклоняются Тебе и воспевают присно: Аллилуиа.
Икос 5

Видите, видите, яко Аз есмь Бог: внемли, душе моя, Господа вопиюща, удались прежняго греха и убойся Господи, яко праведнаго Судию и Бога. Обратися, покайся, открый сокровенныя, припади к Нему, яко блудный сын, со слезами и, бия в перси, глаголи Богу вся ведущему: Милостиво, изранен и изъязвлен аз: се стрела врага npoнзоша душу и тело, темже и прибегох к Тебе со слезами. Милостиве, яко мытарь, вопию Ти: очисти, очисти мя, никтоже бо сущих из Адама, якоже аз согреших Тебе. Милостиве, сними тяжкое бремя грехов моих и оставь ми прегрешения. Милостиве, вольная моя и невольная согрешения, явныя и тайныя, ведомыя и неведомыя простив, спаси мя. Милостиве, буря страстей потопляет мя, и несть ми спасения, но простри и мене Твою руку, яко Петрови. Милостиве, не затвори двери милосердия Твоего в день судный, но отверзи я, кающемуся тебе горьце. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 6

Пустынелюбная горлица, глас вопиющаго, Xpистов светильник Предтеча всем вoзгласих людем: покайтеся и предочиститеся: и Иудея вся и Самария, слышавше, течаху и исповдаху грехи своя. Тецы убо и ты, душе моя, к источнику жизни, да не увязнеши в беззаконныя сети, облобызай убо покаяние и воспой Христу: Аллилуиа.
Икос 6

Вонми небо, и возглаголю: земле внушай глас, кающийся к Богу. Кто бо от человек corpeши тако, якоже аз: ум изранен, болезнует тело, немоществует дух, умножашася струпы. Врачу Благодатный, прежде даже до конца не погибну, спаси мя, тако Тебе вопиющаго: Милостиве, Ты Бог, испытуяй сердца, истязуяй намерения и изобличаяй дела, попали терние грехов моих и яви мя чиста пред Собою. Милостиве, Ты еси Пастырь добрый, взыщи мене, яко овцу, в тернии грехов погибающаго. Милостиве, Ты еси мой Создатель, Тобою, Спасе, оправдаюсь. Милостиве, Ты еси жизни источник, источи душе моея жизнь, оживотвори ю, дондеже не постиже мя кончина. Милостиве, подобник бых иже при Ное грехи сотвориша, темже, якоже оныя, погружаюся в водах потопа. Милостиве, не прикрых аз ближняго срамоты, совесть осквернив наглым языковещанием, уподобихся сим Хаму отцеубийце. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 7

Хотяй всем спастися и в разум истины приити, Ты, Сыне Божий, снизшел еси на землю, вочеловечися и, призвав к покаянию раз-бойники и блудницы, отверзе двери Царствия всем кающимся, покаяния отверзи и мне двери, Жизнодавче, к Teбe бо утреннюю и Тебе вопию: Аллилуиа.
Икос 7

Дивное покаяние Богу принесоша Ниневитяне, егда Иона пророк возгласих им о погибели их, сии бо облекошася во вретища и пеп-лом главы своя посыпоша и плач велий сотвориша, глаголюще: Да отвратит Господь гнев Свой праведный. Восплачь убо и ты, душе моя, возстени к Богу, яко Ниневитяне, и тако глаголи: Милостиве, Измаил изгнан бых яко порождение рабыни, да не постигнет мя сие за любострастие. Милостиве, волею раболепствовах аз греху и якоже Агарь породих нового Измаила — дерзость. Милостиве, не отрини моления воспевающих Тя и просящим с верою прощение даруй. Милостиве, помилуй, вопию Ти, помилуй, егда приидеши со Ангелами воздати комуждо по достоянию деяний. Милостиве, не презри создания Своего, аще и согреших паче всех человек. Ты — Господь вселенныя, аз же персть, и в Твоей власти отпустити грехи мои. Милостиве, аще и осквернив душу и тело, но Ты, Спасителю мой, очисти, омой, соделай мя белее снега. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 8

Странна себя сотвори пред Тобою, Иисусе, предпочел бо кладези хананейских помыслов паче камене Твоего с источником премудрости и свиная мяса паче пищи небесныя. Темже, яко блудный сын, гладом истаяваю, не разумея пети: Аллилуиа.
Икос 8

Весь аз уязвихся помышленьми моими и исполнихся ран, яко впадший в разбойники и, видя мя, священник мимоиде и левит такожде, узрев лежаща в беде, презре. Но Ты Сам, Христе, возлей на мя масло и вино, тако Тебе вопиющаго: Милостиве, да Будет ми купелью очищения Кровь Твоя, и вода, истекшая из ребр Твоих, питием отрады, животвори мя собою. Милостиве, яко фарисей, горжуся и, якоже он, дерзость пред тобой сотворяю, но убей во мне грех и сердце смиренно ми даруй. Милостиве, вем яко согреших пред Тобой, но каюся аз — приими мя, сознаюся — возстави, да не буду стяжанием и снедию врага, Сам умилосердися надо мною. Милостиве, не слушах аз гласа Твоего, ни писанию Твоему покоряхся, темже и наг предстою пред Тобою. Милостиве, нощь греха бысть ми тьмою и глубоким мраком, но ты, Спасителю, сыном дня мя соделай. Милостиве, увы мне, яко ум оскверних нечистотою, но молю благость Твою, омый мя в купели слез моих и, яко снег, убели одежду плоти моея. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 9

Ветхаго Завета вся привожду ти, душе моя, к подобию: подражай праведных боголюбивая деяния избегни же паки лукавых грехов, да пощадит тя Христос в день судный и да сподобишиси воспети Ему со всеми святыми: Аллилуиа.
Икос 9

Витии многовещанныя недоумевают, киими словесы пробуждати мя к покаянию: ожесточе бо сердце во мне и не имам аз ниже слез, ниже плача. Милостиве, Щедре, коснися сердца моего благостию Своею и Духом Владычным утверди мя, тучу слез пошли ми, рабу Твоему, Тебе молящемуся: Милостиве, яко кровоточивая прибегох к Тебе, касаяся воскрилий риз Твоих, глаголи и мене, якоже оной: Вера твоя спасе тя. Мнлостиве, источи ми струи живительныя из пречистых жил Твоих, напой мя, яко Самарянку, да не вжаждуся вовек. Милостиве, да будут Силоамом слезы мои мене, да омою ими зеницы души моея и умом узрю свет Твой присносущный. Милостиве, приношу Тебе слезы очей моих и глубокие вздохи, сердце вопиет во мне: Боже, согреших пред Тобою; умилосердися, прости. Милостиве, яко Дафан и Авирон, удалилася Тебя душа моя, темже и зову Ти: пощади, да не поглотит мя земля, якоже оных. Милостиве, волны грехов моих покрыли мя, якоже всадники Египетския Чермное море, но воззови мя из ада преисподняго и избавь от тления живот мой. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 10

Спастися хотяй Божественнаго пламени, бежа Лот из Содома, якоже повеле ему Господь. Душе моя, аще н ты хощеши спастися, праведному подражай, бежи от пламени греха, бежи от пожара, вожделением безумным возженнаго, не буди столп сланый, возвратившися вспять. Образ да устрашит тя содомский, Богу воспой: Аллилуиа.
Икос 10

Царю Святый, время жития моего мало и исполнено болезней и лукавства, но в покаянии мя приими и в разум призови, да не буду стяжанием, ни брашно чуждему, Сам умилосердися над вопиющим: Милостиве, Ты пристанище необуреваемое ускори и изъми мя из глубины греха, да не отчаяния поглотит мя огнь. Милостиве, аз есмь драхма погибшая, взыщи мя, возжи Свой свет и обрящи Свой образ. Милостиве, Давид убо сугубо согреши, обаче плакася горько, аз же паче сего зло содеях, плоды не принесох Ти покаяния. Милостиве, Соломон, иногда премудрый, возлюби распутных жен, от Бога отступи, сему же аз подражах в мыслях постыдным сладострастием. Милостиве, увы мне! В мерзостях сравнихся с Ахаавом, душу бо содеяв свою виталищем плотских нечистот и сосудом гнусных страстей. Милостиве, очернися вся красота во мне, и от страстей светильник угасе, но умилосердись и возврати ми, якоже поет Давид, веселие. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 11

Песнь чудную преднаписа Ти иногда Давид, егоже деяние обличает, еже содея, да ты, душе моя, покаешися и возстанеши, оставиши злыя дела своя и, якоже он, возгласиши: Помилуй мя, Тебе бо Единому согреших всех Б?гу: Сам очисти мя по милости Твоей, — и да воз-можеши чистым сердцем пети Ему: Аллилуиа.
Икос 11

Светодавче Господи, низпосли свет Твой и просвети сердце мое, душу мою от всякаго греха очисти, к Тебе бо, яко Иона вопию сице, глаголя: Милостиве, исчезают дни мои, яко сон, темже и плачу, яко Езекия, на ложе, продли мою жизнь, да омыю своя согрешения. Милостиве, яко разбойник, вопию: помяни мя! Яко Петр, плачуся горько, яко мытарь, взываю: прости мя, Спасителю. Милостиве, яко блудница, проливаю слезы, приими мое рыдание, якоже некогда жены Хананейской. Милостиве, Ты еси един Врач, уврачуй язвы души моея, возложи на ню пластырь, возлей масло и вино и даруй ми умиление и слезы. Милостиво, яко кровоточивая, прикасаюся к краю риз Твоих и плачуся, яко Марфа и Мария над Лазарем. Милостиве, изливаю слезы мои Тебе, яко cocуд мира на главу, приношу моление и прошу прошение ми даровати. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 12

Благодать Твою не отъими от мене, Благий Иисусе, аще бо и согреших паче всех человек, Ты еси Бог милосердный, не хощеши смерти грешника, прощаеши кающихся и призываеши заблудших. Освяти мя благодатию Своею и Дух правый обнови во утробе моея. Тебе бо в покаянии зову: Аллилуиа.
Икос 12

Плачу и рыдаю, Господи, о содеянных мною злых и благость Твою молю: плодов, достойных покаяния, не истяжи, ибо крепость моя во мне оскуде: сердце мне даруй присно сокрушенное, нищету же духовную да сия Тебе принесу, яко приятную жертву. Спаси мя, Тебе вопиющаго: Милостиве, виждь страх мой, виждь сокрушение души моея и прощение ми даруй. Милостиве, Ты Судия мой и Бог, да внемлет сему душа моя и да отступит от всякаго греха, якоже Ты повелеваеши. Милостиве, не вниди со мною в суд, не истязуй моя деяния; но презри, яко Щедр, моя злодеяния и спаси мя, Всесильне. Милостиве, Тебе припадаю, согреших Ти, очисти, возьми бремя от мене тяжкое греховное и, яко благоутробен, даждь ми слезы умиления. Милостиве, поведах Ти грехи, яже содеях, и души, и тела моего язвы, яже внутри убийственны помыслы разбойнически на мя возложиша. Милостиве, повержена мя пред враты Твоими поне на старость не изрини мене во ад, яко непротребнаго, но прежде конца даждь ми оставление прегрешений. Милостиве, помилуй мя, падшаго.
Кондак 13

О Преблагий и Всещедрый Иисусе, вся тайная сердца моего и вся яже содеях от юности моея даже до дне сего исповедах Ти, Судии моему, виждь страдание мое, виждь скорбь мою и вонми суду моему ныне, и Сам мя помилуй, яко Благоутробен, Тебе вопиющаго: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)

Мо­ли́т­ва

Вла­ды́­ко Го́с­по­ди Иису́­се Хрис­те́ Бо́­же мой, и́же не­из­ре­че́н­наго ра́­ди Тво­его́ че­ло­ве­ко­лю́­бия на ко­не́ц ве­ко́в во плоть обо­лки́й­ся от При­сно­де́­вы Ма­ри́и, сла́в­лю о мне Твое́ спа­си́­тель­ное про­мыш­ле́­ние, раб Твой, Вла­ды́­ко; пес­но­сло́в­лю Тя, я́ко Те­бе́ ра́­ди От­ца́ по­зна́х; бла­го­слов­лю́ Тя, Его́­же ра́­ди и Дух Свя­ты́й в мир при­и́де; по­кла­ня́ю­ся Тво­е́й по пло́­ти Пре­чи́с­той Ма­те­ри, та­ко­ве́й стра́ш­ней та́й­не по­слу­жи́в­шей; вос­хва­ля́ю Твоя́ А́н­гель­ская ли­ко­стоя́­ния, я́ко вос­пе­ва́­те­ли и слу­жи́­те­ли Тво­его́ ве­ли́­чест­вия; убла­жа́ю Пред­те́­чу Иоа́н­на, Те­бе́ кре­сти́в­ша­го, Го́с­по­ди; по­чи­та́ю и про­воз­вес­ти́в­шия Тя про­ро́­ки, про­слав­ля́ю апо́с­то­лы Твоя́ свя­ты́я; тор­жест­ву́­ю же и му́­че­ни­ки, свя­ще́н­ни­ки же Твоя́ сла́в­лю; по­кла­ня́ю­ся пре­по­до́б­ным Тво­и́м, и вся Твоя́ пра́­вед­ни­ки пе́с­тун­ствую. Та­ко­ва́­го и то­ли́­ка­го мно́­га­го и не­из­ре­че́н­наго ли́­ка Бо­же́ст­вен­на­го в мо­ли́т­ву при­во­жду́ Те­бе́, все­ще́д­ро­му Бо́­гу, раб Твой, и се­го́ ра́­ди про­шу́ мо­и́м со­гре­ше́­ни­ем про­ще́­ния, е́же да́­руй ми всех Тво­и́х ра́­ди свя­ты́х, из­ря́д­нее же свя­ты́х Тво­и́х щед­ро́т, я́ко бла­го­сло­ве́н еси́ во ве́­ки. Ами́нь.

Текст акафиста Господу Иисусу Христу принадлежит к наследию большинства православных молитвословов, хотя его чтение не является таким обязательным, как, например, каноны перед причастием.

Тем не менее, это произведение Господу, несомненно, одно из самых душераздирающих и трогательных. Ведь его содержание полностью посвящено нашему Спасителю, который за свою любовь к людям, принял крестную смерть и страшную муку. Все это, чтобы даровать человечеству спасение.

Стиль произведения восторженно-хвалебный, где описывается:

  • схождение на землю в человеческом облике;
  • жизнь Сына Божьего;
  • достоинства Иисуса;
  • его муки.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *